کد خبر: 1015162
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
برآورد‌های آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از بیست‌ویک میلیون نفر بیشتر شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: برآورد‌های وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (جمعه) از ۲۱ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۲۱،۰۶۷،۵۲۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۷۵۳،۴۹۳ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل، اما حدود چهارده میلیون نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشور‌های آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود پنج میلیون و چهارصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

جدیدترین آمار جهانی کرونا جمعه ۲۴ مرداد ۹۹

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته ۱،۲۸۴ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود ۱۷۰ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشور‌های دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود شش میلیون و چهارصد هزار مبتلا و نزدیک به ۲۴۳ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا سه میلیون و صد هزار مورد ابتلا و ۲۰۲ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هفته قبل گفته بود شاید هرگز واکسنی برای مقابله با این بیماری ساخته نشود.

یکی از نکات قابل توجه آمار‌های روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز به ۲۱ میلیون نفر برسد.
 
جدیدترین آمار جهانی کرونا جمعه ۲۴ مرداد ۹۹
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار