کد خبر: 1015133
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح طرح‌های عظیم ملی در ایران اسلامی در هر پنجشنبه پیام قدرت ملت ایران به آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع است، گفت: دشمنان نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر آبادانی و سازندگی کشورشان بازدارد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی با بیان اینکه امروز مردم ما شاهد افتتاح یکی از طرح‌های بسیار بزرگ توسعه آب و خاک در مناطق مرزی کشور هستند، گفت: این مناطق در زمان دفاع مقدس محل زد و خورد و درگیری‌های شدید بود و آرزوی ما این بود که روزی جنگ تمام شود و این دشت‌ها آباد شوند تا مردممان بتوانند از سرزمین‌شان به بهترین وجه بهره‌برداری کنند.

وی افزود: از ابتدای دولت یکی از طرح‌هایی که مد نظر بود، همین طرح در منطقه غرب کشور بود که امروز ما شاهد افتتاح آن هستیم.

روحانی ادامه داد: با این افتتاح هم دشت ازگله و هم دشت جگیران و هم دشت ذهاب جنوبی و قراویز تحت تاثیر این سیستم قرار می‌گیرد و مردم شاهد آبادانی در این منطقه خواهند بود.

رئیس جمهور گفت: یکی از آرزو‌ها این بود که روزی فرابرسد که بتوانیم این مناطق را آباد کنیم و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بار‌ها در سفر‌هایی که با هم به این مناطق داشتیم، جزو آرزو‌های ایشان بود و تکرار می‌کرد و لذا در پایان دولت آقای هاشمی در سال ۷۶، طرحی که امروز افتتاح شد آن روز ما در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار دادیم و اولین مصوبات ما مربوط به پایان دولت ایشان و بعد در پایان سال ۸۱ و ۸۲ این طرح را دنبال کردیم و اقدامات زیادی شد، منتهی حجم طرح بسیار عظیم و بزرگ بود. در این مناطق در طول بعد از انقلاب ۲۸ سد تا اول دولت یازدهم افتتاح شد و در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۲۴ سد جدید را احداث کردیم.

وی تاکید کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که در سال ۹۳ وقتی این طرح را برای ایشان توضیح دادم و خدمتشان گفتم برای اجرای این طرح باید از اعتبارات صندوق استفاده کنیم و من ۸ میلیارد دلار درخواست کردم، ایشان موافقت کردند و این کار عظیم و بزرگ در واقع در سال ۹۳ تحرک اصلی خود را پیدا کرد.

روحانی ادامه داد: این نکته مهم است بدانیم که از ۴۷ رودخانه مرزی داریم، در قبل از انقلاب فقط یک سد در مرز ساخته شده و بقیه سد‌ها یعنی ۲۸ سد در دولت‌های پیشین و ۲۴ سد در دولت فعلی یعنی بعد از انقلاب ساخته شده است. این به این معناست که انقلاب اسلامی توجه خاصی به امنیت غذایی و آبادانی مرز‌ها داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه با طرح‌های آبی در طول سال می‌توان زمین‌های کشاورزی تا ۲ نوبت و حتی ۳ نوبت در سال کشت کرد، اظهار داشت: این اقدام بسیار مهم است و ما باید از اراضی‌مان به خوبی استفاده کنیم. با طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم، تولید محصول در این مناطق چهار برابر می‌شود و با حساسیت این طرح را برای تکمیل شدن تا پایان دولت، تا ساعت آخر و لحظه آخر مسئولیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: از ۲۰۰ شرکت پیمانکاری که در این پروژه مهم کار کردند تشکر می‌کنم که یکی از مهمترین آن‌ها قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است. می‌دانم این کار چقدر بزرگ و عظیم بوده و امروز الحمدالله بخش بزرگ آن به ثمر رسیده و بخش دیگر آن تا پایان سال به ثمر خواهد رسید.

روحانی عنوان کرد: با افتتاح این طرح‌ها انشالله شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها و مناطق مرزی باشیم کما اینکه این مهاجرت معکوس آغاز شده که خبر بسیار خوبی برای مردم ما است.

رئیس جمهور گفت: در این شرایط سخت تحریم که دشمنان فکر می‌کردند ما به زانو در می‌آییم، ببینند که هر هفته و این هفته طرح بزرگ توسعه آب و خاک را در غرب کشور اجرا کردیم؛ این علامت بزرگ و پیام قدرت ملت ایران به آمریکا، صهیونیست و ارتجاع است که ملت ما همیشه پیروز است و در برابر مشکلات ایستادگی می‌کند و سرزمینمان هر روز آبادتر خواهد شد و دشمنان نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر آبادانی و سازندگی کشورشان بازدارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار