کد خبر: 1015113
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
فرماندار:
فرماندار شهرستان تبریز گفت: با تدبیر و رهنمودهای رهبری و تلاش دولت در شرایط تحریم، عمران و آبادانی منطقه متوقف نشده است به طوری که اکنون ۱۱۹ طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و بهداشتی با ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان در حال اجرا است.

بهروز مهدوی  در نشست برنامه ریزی شهرستان تبریز، افزود: از این تعداد پروژه در شهرستان تبریز ۳۷ طرح نیمه تمام، ۱۹ طرح اولویت دار و ۶۳ طرح نیاز به تعمیر و تجهیزات دارد.  

وی با تاکید بر اهمیت و اولویت طرح های فرهنگی تبریز، ادامه داد: شهر تبریز نباید بدون سالن تئاتر شهر باشد بر این اساس بخش فرهنگ باید هر چه سریع تر صاحب سالن «تئاتر شهر» شود تا مشکل هنرمندان بخش نمایش رفع شود.  

سهم تبریز از اعتبارات آذربایجان شرقی ۱۵ درصد است

وی همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات شهرستان تبریز، گفت: سهم این شهرستان از اعتبارات آذربایجان شرقی ۱۵ درصد است در حالی که ۴۵درصد جمعیت استان در تبریز ساکن هستند بر این اساس نسبت اعتبار شهرستان پایین است که باید مسوولان سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی نسبت به آن توجه کنند.   

فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: با وجود اعتبارات بسیار ناچیز برای این شهرستان باید همین اعتبارات مدیریت و از همراهی و مشارکت مردم هم استفاده شود.  

مهدوی افزود: البته سه هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرستان است که بیشتر مربوط به شهرداری تبریز می باشد.  

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات آموزش و پرورش تبریز گفت: ۴۰ درصد کلاس های اداره آموزش و پرورش شهرستان تبریز قابل استفاده است و ۶۰ درصد آن نیاز به مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی دارند.  

فرماندار شهرستان تبریز یادآور شد: برای رفع مشکلات و پیشرفت باید با برنامه حرکت کنیم و از روزمرگی به دور باشیم.  

مهدوی همچنین از برگزاری نشستی به منظور بررسی مشکلات این شهرستان با حضور ۶ نماینده تبریز و بیان مشکلات از زبان مسوولان هر حوزه خبر داد و افزود: در هفته دولت این دیدار انجام می شود و انتظار می رود تا مسوولان مربوطه به صورت شفاف مشکلات را مطرح کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر