کد خبر: 1013580
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این شورا علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها ذره‌ای از مسیر انقلاب و رهبری زاویه پیدا نکرده و با لحظه‌شناسی و اقدام به موقع و درک صحیح از زمان مکان در راستای تقویت جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو رکن رکین انقلاب گام برمی‌دارد.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و استقرار جمهوری اسلامی، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نماد و تبلور عینی جمهوریت مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) و سایر مسئولان کشور قرار گرفت. 

نهادهای انقلابی در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری، انقلاب اسلامی را حفظ نمایند، این تلاش در تمامی امور بویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس، پوستر و کتاب گرفته تا برگزاری راهپیمایی و مراسم و صدور اعلامیه و بیانیه مشاهده می‌شد.

هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب را تبلیغ نموده و حرکت‌های مردمی را سازماندهی نماید اما این احساس مسئولیت تبلیغی و اینکه همه در امور تبلیغی انقلاب شرکت داشتند، گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می‌شد. 

تعدد دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هریک در مواجهه با چالش‌ها و رخدادهای پیش‌روی انقلابی نوپا، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت تا اینکه با تدبیر حکیمانه و به موقع امام خمینی(ره) در 12 مرداد 1359 نهادی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد. 

این شورا اکنون با گذشت ۴۰ سال هر روز نمو و رشد بیشتری پیدا کرده و نقش مهمی در حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های آن ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات دکتری علوم سیاسی که اکنون رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان کردستان را برعهده دارد، می‌گوید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن‌ترین و پر سابقه‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی است که  به منظور تبلیغ اهداف انقلاب اسلامی و ساماندهی حرکت‌های مردمی و ایجاد هماهنگی و انسجام منطقی بین دستگاه‌های اجرایی و اخذ تمهیدات لازم در راستای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب  و مواضع نظام جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

وی افزود: این شورا پس از 40 سال همچنان با صلابت مسیر مقدس خود که همانا اعتلای نظام مقدس اسلامی است را طی کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری طی این سال‌ها همچنان در خط درست و صراط مستقم حرکت کرده است.

سادات خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها ذره‌ای از مسیر انقلاب و رهبری زاویه پیدا نکرده و با لحظه‌شناسی و اقدام به موقع و درک صحیح از زمان مکان در راستای تقویت جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو رکن رکین انقلاب گام برمی‌دارد.

وی افزود: بصیرت، ولایت‌مداری، وحدت‌محوری و جذب حداکثری همراه  با دشمن‌شناسی جز شاخه‌های اصلی و اجزای لاینفک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده و شورا همواره در تلاش است تا به بازتولید آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناخت عموم جامعه به ویژه جوانان عزیز که نسبت به عقبه‌هایی که نظام پشت سر گذاشته کمتر آگاهی دارند پرداخته و همچون آینه عبرت‌آموز به چگونگی و علل حوادث چهل ساله انقلاب  و چرایی حوادث پرداخته و به نحو صحیحی به بازتاب و انعکاس انها می‌پردازد و نظام را نسبت تهدیدهای پیشرو و مشابه واکسینه می‌نماید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: این شورا به حول قوه الهی با کوله‌باری از تجربه و حضور مجاهدی نستوه و عالمی بصیر همچون آیت‌الله جنتی در راس مجموعه و مدیرانی قوی و انقلابی در مرکز و بدنه کارشناسی خبره و دلسوز در سطح استان‌ها توانسته است رسالت انقلابی خود را با عزمی راسخ و صلابت ادامه داده و خود را سرباز جان بر کف ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای عزیز دانسته و ذره‌ای تردید نسبت به هدف مقدسی که در پیش دارد که همانا اعتلای کلمه توحید  و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) است، ندارد.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان به حول قوه الهی طی سالیان اخیر نسبت به انجام رسالت خود در استان موفق عمل نموده و علی‌رغم کمبود شدید امکانات و زیرساخت‌ها و برخی بی‌مهری‌ها و کم‌توجهی‌ها توانسته با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب و نظارت راهبردی در راستای رشد کمی و کیفی مناسبت‌های ملی مذهبی و انقلابی و حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در مراسمات و همایش‌ها و راهپیمای‌های سراسری گام برداشته و تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: با همکاری و تعامل مسوولان فرهنگی کردستان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان که حامی جدی و موثر شورا در فعالیت‌های جاری خود است حرکت‌های منسجم مردمی را هدایت کرده و باهماهنگی منطقی بین ادارات و سازمان‌های دولتی در سرزمین مجاهدت‌های خاموش که همواره در معرض  دیدگان جهانیان است گام برداشته و نقش‌آفرینی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر