افزایش ۶۵ درصدی خدمات الکترونیکی پست
کد خبر: 1013171
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004FZT
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
4 برابر شدن حجم مرسولات پستی
مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی گفت: از اولین روز شیوع کرونا هیچ نوع تعطیلی جز تعطیلی اول فروردین نداشتیم و در ماه‌های اخیر همه مرسولات وارده و صادره، چهار برابر شده است همچنین ۶۵ درصد محصولات تجارت الکترونیک افزایش یافته است.

محمد پوربزرگ  اظهار کرد: در راستای توسعه همکاری و بحث‌های تجارت الکترونیک و حمایت از محصولات خانگی تولید شده با مدیرکل امور زنان استان هماهنگ شده‌ایم تا تولیدات خانگی را از طریق ظرفیت اداره کل پست در سریع‌ترین زمان  و با حداقل قیمت ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه محصولات بومی بسیاری در استان وجود دارد که تنها مشکل در این میان توزیع است، افزود: پست کشور و به تبع آن پست استان یکسری بستر هماهنگ کرده تا خدمات بهتر ارائه شود.

 مدیرکل پست استان خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیک یک موضوع بسیار مهم در سراسر جهان است به طوریکه ۳۰ درصد برنامه‌های هدف امسال روی آن متمرکز شده است.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی پست امسال یکی از محوری‌ترین بحث‌های خود را تجارت الکترونیک قرار داده است.

پوربزرگ ابراز کرد: بعد از شیوع کرونا و اتخاذ شعار "در خانه بمانیم" با نهادینه‌سازی بسترهای الکترونیکی می‌توان حلقه کرونا را شکست، از این رو اداره پست نقش بسزایی در این میان داشت.

وی بیان داشت: از اولین روز شیوع کرونا هیچ نوع تعطیلی جز تعطیلی اول فروردین نداشتیم و در ماه‌های اخیر همه مرسولات وارده و صادره چهار برابر شده است همچنین  ۶۵ درصد محصولات تجارت الکترونیک افزایش یافته است.

 مدیرکل پست استان ادامه داد: نرخ‌نامه ما دولتی بوده و  از سوی سازمان تنظیم ارائه می‌شود که به هیچ وجه سر خود افزایش قیمت نداریم.

وی تصریح کرد: سیاست کشورهای عضو اتحادیه پستی با توسعه عوض شده است به طوریکه شاخص در ارتباطات برابر با افزایش مرسوله است که این شاخص در کشور ما ۸، در کشورهای صنعتی ۵۰ و در آمریکا ۱۰۰۰ است که تلاش داریم تا این سرانه را به ۲۱ برسانیم.

پوربزرگ افزود: توسعه همکاری فی‌مابین در راستای اجرا و پیاده‌سازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، همکاری در اتصال به سامانه ebazar و توزیع محصولات خانگی، اختصاص فضای الکترونیکی (غرفه مجازی) در سامانه ebazar و ارائه دسترسی به سامانه مذکور به منطور معرفی و فروش محصولا، کالاها  و خدمات زنان کارآفرین در سامانه ebazarبا حذف حق آبونمان برای زنان کارآفرین از طرف اداره پست از اهداف این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه پست استان سعی کرده تا در سال‌های اخیر با تغییر نگرش به سمت خدمات الکترونیکی برود، افزود: برنامه‌ریزی و همکاری در راستای آموزش‌های لازم برای زنان کارآفرین در حوزه تجارت الکترونیک، قبول ارسال و توزیع تمامی مرسولات و بسته‌های مراسلاتی از جمله هدایا و جوایز مشتریان مشاغل خانگی، جمع‌آوری مرسولات پستی از محل استقرار زنان کارآفرین به صورت رایگان، اختصاص فضای استیجاری با حداقل مبلغ برای استارت‌آپ‌های معرفی شده و استفاده از ظرفیت فضا و امکانات تبلیعاتی پستی برای کارهای تبلیغ بانوان کارآفرین از دیگر اهداف است.

مدیرکل پست استان با اشاره بر اینکه هدف از خدمات الکترونیکی ارائه خدمات به کسب و کارها است، گفت: در حال حاضر با ۳۵۰ فروشگاه ارتباط کاری داریم و برای اینکه مردم از این خدمات استفاده کنند، تمام پست‌چی‌ها به آن پز مجهز شده‌اند.

برچسب ها: تبریز ، پست ، توزیع
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار