کد خبر: 1012792
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
شصتمین روز اعتراضات ضد نژادپرستی در امریکا به خشونت کشیده شد
با گذشت دو ماه از شروع اعتراضات ضد نژادپرستی در امریکا، موج جدید اعتراضات بار دیگر سراسر امریکا و به‌خصوص شهر‌های بزرگ این کشور را در بر گرفته است. مأموران پلیس در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان که این روز‌ها به کانون اصلی اعتراضات تبدیل شده، برای متفرق کردن معترضان به حدی از گاز اشک‌آور استفاده کردند که تصاویر منتشر شده حاکی از این است که گردبادی از اشک‌آور در میان معترضان ایجاد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به‌رغم هشدار‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای پایان دادن به اعتراضات ضد نژادپرستی، موج اعتراضات نه تنها کم نشده بلکه ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است. معترضان امریکایی یک شنبه شب در شصتمین روز اعتراضات علیه خشونت‌های پلیس، در مقابل دادگستری شهر پورتلند تجمع کرده بودند که پلیس برای متفرق کردن آن‌ها به استفاده از زور متوسل شد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس برای متفرق کردن معترضان به حدی از گاز اشک‌آور استفاده کرد که گردبادی از اشک‌آور در میان معترضان ایجاد شد. شهر پورتلند در هفته‌های اخیر به کانون اعتراضات علیه نژادپرستی و اقدامات سرکوبگرانه دولت فدرال امریکا تبدیل شده است. این معترضان برای اعتراض علیه نژادپرستی، اعزام نیرو‌های پلیس فدرال و روش‌هایی که آنان برای دستگیر کردن معترضان استفاده می‌کنند، به خیابان‌های این شهر آمده‌اند. پس از آنکه گروهی از معترضان روز یک شنبه اقدام به سرنگون کردن حصار بیرونی دادگاه فدرال شهر پورتلند کردند، اداره پلیس این شهر، وضعیت بروز آشوب در این شهر را اعلام کرد. به گزارش شبکه راشاتودی، موج جدید اعتراض‌ها بار دیگر شهر‌های بزرگ امریکا را در آخر هفته در بر گرفت و عمده‌ترین درگیری‌ها و خشونت‌ها بین معترضان و پلیس، در سیاتل روی داد و ۴۵ نفر در جریان تقابل بین نیرو‌های پلیس و معترضان بازداشت شدند. همچنین انفجاری ناشی از یک ماده نامعلوم نزدیک ساختمان پلیس در سیاتل روی داد که باعث شد ساختمان دچار آتش‌سوزی شود. دست کم ۲۱ پلیس در جریان درگیری‌ها زخمی شدند و یکی از افسران پلیس نیز اقدام به پاشیدن افشانه فلفل به روی گزارشگری کرد که در حال پوشش خبری این درگیری‌ها بود. جوی وایسر، گزارشگر مستقل امریکایی که در این درگیری‌ها حاضر بود، گفت: «پلیس در حال پس زدن معترضان بود که هر لحظه به من نزدیک می‌شد که من فریاد زدم من کاری نمی‌کنم و دارم عقب می‌روم، ولی یک افسر پلیس سیاتل مرا به عقب هل داد و بلافاصله افشانه فلفل را به صورت مستقیم به چشم و دهان من پاشید. نمی‌توانستم ببینم و نفس بکشم». از سوی دیگر، شبکه راپتلی هم تصاویری از تظاهرات معترضان به بی عدالتی ساختاری در امریکا را که در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا برگزار شد، پخش کرد. بر اساس این گزارش، صد‌ها تن از مردم در شهر اوکلند روز یک شنبه برای ابراز همبستگی خود با معترضان در شهر پورتلند، به خیابان‌ها آمدند. آن‌ها به اعزام نیرو‌های پرشمار فدرال امریکا که به دستور کاخ سفید به شهر پورتلند فرستاده شده‌اند، معترض بودند. تظاهرکنندگان در شهر اوکلند به سوی پاسگاه پلیس این شهر راهپیمایی کردند و شعار می‌دادند: «این‌ها خیابان‌های کیست؟ خیابان‌های ماست.»

ادعای بروز تقلب در انتخابات

درحالی که تنها ۱۰۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده، دونالد ترامپ بار دیگر از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ به صورت پستی انتقاد و تأکید کرد که احتمال تقلب در این شیوه بسیار زیاد است. به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در ادامه مواضع انتقادی خود در زمینه برگزاری انتخابات از طریق پست یک شنبه شب در حساب توئیتری خود نوشت: «اگر اجازه داده شود رأی‌گیری از طریق پست انجام شود، انتخابات ۲۰۲۰ پر از تقلب خواهد بود. زمان زیادی است که درباره مداخله خارجی در انتخابات صحبت می‌شود، اما همین افراد درباره فساد احتمالی در انتخابات پستی هیچ چیزی نمی‌گویند. به پاترسون، در نیوجرسی نگاه کنید، ۲۰ درصد آرا باطل شد». اشاره ترامپ به برگزاری انتخابات فرمانداری‌ها در نیوجرسی است که دادستان این ایالت بخشی از آرا را به دلایل مختلف از جمله مطابق نبودن امضای رأی‌دهندگان با برگه رأی که به صورت پستی ارسال شده بود، باطل کرد. به دنبال شیوع گسترده کرونا در بیشتر ایالت‌های امریکا، قرار است بخشی از انتخابات ریاست جمهوری امریکا به صورت غیرحضوری و از طریق پست انجام شود. این مسئله مباحث زیادی را پیرامون احتمال تقلب در انتخابات به ویژه در میان جمهوریخواهان برانگیخته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار