کد خبر: 1012463
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
محققان دریافتند که عصاره جلبک دریایی در مقایسه با داروی رمدسیویر که داروی اصلی مورد استفاده برای مقابله با کووید ۱۹ است، موثرتر عمل می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محققان به تازگی ماده‌ای در جلبک دریایی یافته اند که توانایی مقابله با ویروس کرونا را دارد.

آن‌ها به ماده‌ای قابل توجه در جلبک دریایی خوراکی پی برده اند که به مراتب از داروی رمدسیویر، دارویی که پزشکان آن را برای درمان کووید ۱۹ تجویز می‌کنند، موثرتر عمل می‌کند.

هپارین و انواع مختلف آن که رقیق کننده خون محسوب می‌شود در داروی رمدسیویر وجود دارد که مانع از آلوده شدن سلول‌های پستانداران به کووید ۱۹ می‌شود. حال دانشمندان یک کربوهیدارت به نام فوسودان (یک سولفات پلی ساکارید) را از جلبک دریایی استخراج کرده اند که بسیار موثرتر از رمدسیویر در مقابل ویروس کرونا عمل می‌کند.

محققان در آزمایشات مختلف مولکولی جلبک دریایی، پی بردند ماده استخراج شده حتی در غلظت بالا نیز در سلول‌های پستانداران ایجاد مسمومیت سلولی نمی‌کند.

رابرت لین هارت، یکی از محققان در این باره گفت: ویروس کرونا ابتدا از بینی باعث ایجاد آلودگی می‌شود و ما می‌توانیم از این ماده که در جلبک دریایی وجود دارد، برای تولید یک اسپری بینی به منظور خنثی کردن ویروس بهره ببریم. اگر ما بتوانیم به سادگی عفونت را از بین ببریم، می‌توانیم راهکاری موثر برای جلوگیری از ورود بیماری به داخل بدن بیابیم.

محققان امیدوارند با کشف این ماده، دارویی موثر و بدون عوارض در مبارزه با کووید ۱۹ بیابند. با این حال، غول‌های داروسازی جهان بیشترین تمرکز خود را بر کشف واکسن ویروس کرونا معطوف کرده اند. تاکنون ۲۳ واکسن به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. سازمان جهانی بهداشت پیش بینی می‌کند نسخه اولیه واکسن کووید ۱۹ اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. این نهاد از مردم خواسته است تا زمان کشف واکسن فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار