کد خبر: 1012073
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
جانشین فرمانده نیرو‌های ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش امروز، با اشاره به کاهش تدریجی شمار نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه، از تحویل پایگاه نظامی «بسمایه» به بغداد در شنبه آینده خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ژنرال «کنت اکمن» جانشین فرمانده نیرو‌های ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، امروز (پنجشنبه) طی کنفرانس خبری گفت که دیگر هراسی از ظهور مجدد داعش در عراق هراسی وجود ندارد و بقایای آن در عراق چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، نیست.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی طی یک ویدئو کنفرانس خبری در تماس با خبرنگاران حاضر در پنتاگون گفت: حتی اگر ائتلاف بین‌المللی درک کند که داعش به طور کامل از بین نخواهد رفت، افول قدرت داعش به ما این اجازه را می‌دهد که حضور خود را در عراق کاهش دهیم. این ائتلاف، تاکنون برنامه‌های خود را بر اساس بازگشت داعش چیده است، اما ما از این امر دور می‌شویم، زیرا این امر به سادگی روی نمی‌دهد.

ژنرال اکمن تاکید کرد: داعش به سختی می‌تواند حتی در مناطق حاشیه‌ای و روستایی پناهگاهی برای خود بیابد و از رهبران آن، اموال، تدارکات لجستیکی و رسانه‌های آن چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، باقی نمانده است. یکی از نشانه‌های موفقیت، عدم قدرت داعش بر تصرف اراضی است. زمانی که ما به این مرحله می‌رسیم که تنها یک نوع تمرد و نافرمانی کوچک در مناطق حاشیه‌ای، غار‌ها و کوه‌ها روی می‌دهد، به طور کلی مل موفق شده‌ایم.

وی ادامه داد که ارتش عراق بسیار قوی‌تر از داعش است و این امر به نیرو‌های ائتلاف اجازه خواهد تا نیرو‌های خود را کاهش دهد. این ائتلاف، عملا شماری از پایگاه‌های نظامی را به ارتش عراق تحویل داده است و پایگاه آموزشی «بسمایه» نزدیک به بغداد - جایی‌که به عنوان یک شهرک برای آموزش سربازان در نبرد‌های شهری احداث شد- نیز شنبه آینده به نیرو‌های عراقی تحویل داده خواهد شد.

جانشین فرمانده نیرو‌های ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش افزود:شمار نیرو‌های آمریکایی که بخش عمده‌ای از نیرو‌های ائتلاف در سوریه و عراق را تشکیل می‌دهند به تدریج و با هماهنگی نزدیک با دولت عراق کاهش خواهند یافت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار