کد خبر: 1011666
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلای ۲۵ میلیون نفر ایرانی به کووید ۱۹ صحت علمی ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: "علیرضا رئیسی" در گفتگو با تیتر امشب گفت: انجام تست مولکولی یا تشخیص عفونی (پی سی آر PCR) تنها راه تشخیص بیماری کووید ۱۹ است. در کل جهان نیز کمی بیشتر از ۱۴ میلیون نفر به بیماری تاکنون مبتلا شده اند بنابر این اعلام ابتلای ۲۵ میلیون نفر به ویروس کرونا پایه‌ی علمی ندارد. تست یا پی سی آر که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می‌دهد و تست آنتی ژن که پروتئین‌های خاص روی سطح ویروس را مشخص می‌کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تست سرولوژی یا آنتی بادی کرونا نیز نوع دیگری از آزمایش است که از خون برای آزمایش استفاده می‌کنند که ارزش تشخیصی برای بیماری ندارد. بر این اساس تشخیص داده می‌شوند وضعیت منطقه به چه صورت است. به همین دلیل، نباید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده کرد.

رئیسی با بیان اینکه کل تخت‌های بیمارستانی ما ۱۱۰ هزار عدد است، گفت: اگر بر فرض اینکه ۲۵ نفر مبتلا شده باشد باید تاکنون ۳ میلیون نفر بستری شده باشند.

او با بیان اینکه هدف بر این نیست که شیوع کرونا عادی سازی شود و سیاست ایمنی جمعی (گله‌ای) اجرا شود، افزود: در ستاد ملی حوزه‌های مختلف اعلام گزارش می‌کنند و آخرین مطالعات ایران و دنیا گفته و بررسی می‌شود. سیاست وزارت بهداشت بر ایمنی جمعی نیست. بر اساس فرمول‌های ریاضی باید ۶۶ درصد از جمعیت هر کشور به بیماری مبتلا شوند. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که ابتلاء به کرونا نگیرایی به همراه خواهد داشت یاخیر بنابر این سیاست ایمنی جمعی کاملاً اشتباه است.

رئیسی گفت: ایمنی جز با واکسن و قطع زنجیره انتقال بوجود نخواهد آمد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید سلامتی خود را به آمار و ارقام گره زد، گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است و تا زمانی که واکسن آن کشف نشود باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار