کد خبر: 1011641
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تشکیل کمیته صیانت از حریم با محوریت شهرداری تهران و دادستانی با حضور نمایندگان و رؤسای دستگاه‌های متولی واقع در حریم خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت صیانت از اراضی واقع در حریم شهر تهران گفت: همواره شهرداری تهران در صیانت از حریم به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی و پیش‌رو اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌است تا ضمن حفظ ریه‌های تنفسی شهر از هرگونه ساخت و ساز غیر‌مجاز در آن جلوگیری شود. وی رونمایی از سامانه پایش حریم شهر تهران با هدف شفافیت در مدیریت حریم و تجمیع اطلاعات، رصد ساخت و ساز‌ها توسط کوادکوپتر، همکاری سه‌جانبه بین شهرداری تهران، سازمان‌های مردم نهاد و استانداری تهران در پروژه پاکسازی حریم، رفع موانع حقیقی و حقوقی پیش پای مدیران مناطق دارای حریم، تعامل شهرداری تهران با فرمانداری‌ها را از جمله اقدامات و مصادیق صیانت از حریم شهر تهران در این دوره برشمرد.

گلپایگانی افزود: در سال‌های اخیر حریم شهر تهران به دلیل تعارضات مدیریتی و سرزمینی موجب دست‌اندازی‌های زیادی از سوی فرصت‌طلبان شده‌است، همچنین با توجه به حساسیت‌های موجود در اطراف کلانشهر تهران، این موضوع توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، بدین منظور تشکیل کمیته صیانت از حریم در دستور کار قرار گرفت که در پاسخ به درخواست تشکیل این کمیته با محوریت شهرداری تهران و دادستانی، با دستور مقام قضایی این موضوع عملیاتی شد.

وی بیان کرد: اعضای این کمیته متشکل از دستگاه‌های متولی واقع در حریم شهر تهران از جمله: فرمانداران، فرماندهان انتظامی، نمایندگان جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی می‌باشد که اولین جلسه آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های واقع در حریم شهرستان اسلامشهر تشکیل و به دنبال آن متعاقباً جلساتی با نمایندگان دیگر شهرستان‌های واقع در حریم خواهیم داشت. معاون شهردار تهران گفت: هدف از تشکیل این کمیته رفع تعارضات و تداخلات محدوده حریم شهر تهران است به طوری که با این اتفاق امیدواریم شاهد مدیریتی منسجم‌تر و اقداماتی هماهنگ‌تر باشیم. گلپایگانی ضمن تشکر ویژه از دادستانی و دستگاه قضایی، ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در امور حریم شهر تهران به فوریت و با اقتدار کامل از تمامی تخلفات شکل گرفته در عرصه جنوبی محدوده حریم رفع اثر شود. وی تأکید کرد: راهکار برون‌رفت از مسائل و مشکلات حریم شهر تهران هم‌افزایی و مشارکت فعال نهاد‌های مسئول در حریم‌ها است. اجرای قوانین و ضوابط قانونی می‌تواند صیانت از حریم شهر تهران را تضمین کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار