کد خبر: 1011480
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:
مرضیه فرشاد گفت: مناسب سازی از جمله مهم‌ترین خواسته‌های معلولان برای تردد آسان‌تر در شهر است که خوشبختانه تاکنون ۶۰ درصد معابر در اختیار شهرداری مناسب سازی شده است. ۴۰ درصد دیگر معابر در حاشیه شهر قرار داشته یا کمتر محل عبور معلولان است، اما دنبال تحقق ۱۰۰ درصدی این امر هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با حضور در جلسه علنی این هفته شورای شهر اصفهان با اشاره به همکاری مطلوب شهرداری اصفهان و شورای شهر با بهزیستی استان، اظهار کرد: از جمله همکاری شهرداری با ما در بحث آموزش به خانواده ها در فرهنگ سراهاست و در زمینه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها نیز شهرداری برای در اختیار قرار دادن فضا با ما تعامل خوبی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا امسال اقدامات پیشگیری از تنبلی چشم، در مهدهای کودک انجام نمی شود و از همین رو از سه هفته پیش برنامه ریزی برای اجرای این طرح در خانه های خلاقیت و خانه های فرهنگ شهرداری اصفهان انجام و از ابتدای تیرماه اجرایی شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: از دیگر همکاری های ما با شهرداری، آموزش به تسهیلگران در مناطق شهر اصفهان بوده است که با کمک شهرداری به مناطق اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی محله ها از سوی شهرداری می تواند به بهبود زندگی افراد کمک کند، اظهار کرد: مناسب سازی از جمله خواسته های معلولان برای تردد آسان تر در شهر است که تاکنون 60 درصد معابر در اختیار شهرداری مناسب سازی شده است و نیاز است به 100 درصد افزایش یابد.

فرشاد با بیان اینکه با همکاری شهردار منطقه 4 تجهیز شیرخوارگاه بزرگ اصفهان انجام شد، اظهار کرد: همچنین با تعاملی که با شهرداری منطقه 13 برقرار شد توانستیم خانه مستقل امیرحمزه را به بهره برداری برسانیم که به پسرانی اختصاص دارد که از مراکز شبانه ‌روزی بهزیستی ترخیص می ‌شوند اما هنوز آمادگی ورود به اجتماع را ندارند.

احتمال راه اندازی مرکز کنترل آسیبهای اجتماعی در پایانه صفه با همکاری شهرداری

وی با اشاره به تعطیلی مرکز روانپزشکی کودکان در اصفهان برای انتقال آن به بیمارستان امین، گفت: هنوز این مرکز راه اندازی نشده است و از شهرداری درخواست داریم این امر را محقق کند چراکه وجود چنین مرکزی ضرورت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: راه اندازی دبیرخانه شهر دوستدار سالمند از دیگر اقدامات موفقیت آمیز شهرداری اصفهان بوده که قرار بود حول هشت محور فعالیت داشته باشد اما شیوع کرونا آن را به تاخیر انداخت.

وی در ادامه افزود: شرایط مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی با توجه به شیوع کرونا مورد تهدید است، در همین رابطه در نظر داریم ترددها را متوقف و مرخصی‌ها را به حداقل برسانیم.

وی همچنین اعلام کرد: چنانچه از مرکز کنترل آسیبهای اجتماعی که با همکاری شهرداری اصفهان در پایانه کاوه ایجاد شده، نتیجه خوبی کسب شد، این طرح‌ در پایانه صفه نیز اجرا خواهد شد.

فعالیت ۷۴ مرکز توانبخشی در اصفهان

فرشاد همچنین ادامه داد: ۱۹۶ مرکز در حوزه خدمات اجتماعی در شهرستان اصفهان فعال است. از این تعداد ۱۳۳ واحد مهدکودک، ۱۶ مرکز شبانه روزی و ۲۲ مرکز کلینیک مشاوره است. ۷۴ مرکز توانبخشی در اصفهان فعالیت می‌کنند. همچنین توسعه مراکز اوتیسم در شهر اصفهان صورت می‌گیرد.

به گفته وی، ۵۵ مرکز درمان و ترک اعتیاد در شهر اصفهان فعال است. همچنین ۱۴۶ واحد مشاوره خصوصی در این زمینه در اصفهان فعالیت دارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر