کد خبر: 1011352
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل نگران کننده است و با افزایش تعداد افراد بستری، یازدهمین بخش کرونا در بیمارستان امام خمینی ‌(ره) اردبیل پرشده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمدرضا رضایی‌بنا در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون 302 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مناطق مختلف استان اردبیل بستری هستند که از این میزان 50 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجی از بیماران خارج از بخش ویژه بد حال هستند افزود: با توجه به اینکه امروز تعداد قابل توجی از بیماران خارج از بخش ویژه بد حال هستند برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی مجدد بخش‌های تخصصی کرونا در بیمارستان‌های استان در روزهای آینده در دستور کار قرار دارد.

رضایی‌بنا از کاهش میزان کادر درمانی استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با شیوع شدید بیماری ویروسی کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سطح استان اردبیل با کاهش میزان کادر درمانی، پرستاران و پزشکان رو به رو هستیم که از تمامی پرستارانی که فعالیت ندارند تقاضا داریم برای عقد قرارداد به بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفته‌ایم بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شدت شیوع بیماری ویروسی کرونا استان اردبیل در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفته است که لزوم توجه به پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش ضروری می‌کند.

وی با اشاره به همکاری تامین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: هم‌اکنون در سطح استان فقط بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به صورت کامل و با تمام ظرفیت به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است که به احتمال زیاد در روزهای آینده بیمارستان سبلان تامین اجتماعی نیز وارد فعالیت خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر