کد خبر: 1011295
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نبود یک سازمان ماموریت‌محور، حقله گمشده ارتباط صنعت و دانشگاه است، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری می‌تواند نقش این سازمان را ایفا کند و با انتقال مشکلات صنعت و تقاضای جامعه به دانشگاه، از مراکز علمی و دانشگاهی برای حل مشکلات، راهکار بخواهد.

محمدرضا پورمحمدی  در نخستین جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، با اشاره به ایجاد 5 منطقه ویژه علم و فناوری در کشور، اظهار داشت: با ایجاد این منطقه ظرفیت خوبی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برای استان به وجود آمده است.
 
وی با اشاره به اهداف تشکیل مناطق ویژه علم و فناوری، اظهار داشت: در ابتدا تعریف روشنی از هدف، فلسفه و کارکرد این مناطق وجود نداشت و تصور این بود که این مناطق، وظایفی همانند دانشگاه‌ها یا پارک‌های علم و فناوری دارند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه هدف از ایجاد این مناطق، شبکه‌سازی است، افزود: قرار نیست نهاد جدیدی به شکل فیزیکی راه‌اندازی شود، بلکه این مناطق به شکل نرم‌افزاری، ارتباط بین بخش‌های مختلف را برقرار می‌کنند تا از رهگذر این ارتباط، کارهایی فراتر از شکل متعارف در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان انجام شود.
 
رئیس هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، راه‌اندازی این منطقه را موجب سرعت گرفتن کارهای فناورانه و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: منطقه ویژه علم و فناوری گامی در جهت یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی اقدامات و دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری است.
 
وی با اشاره به تأسیس سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری، گفت: با ثبت این سازمان که یک نهاد قانونی مستقل به شمار می‌رود، باید به دنبال کارهای نوآورانه و غیرتکراری در این حوزه باشیم.
 
پورمحمدی با تأکید بر اینکه باید حلقه‌های گمشده اقتصاد دانش‌بنیان شناسایی و ایجاد شود، افزود: از سازمان عامل و هیأت اجرایی انتظار داریم که کارهای مغفول و برزمین‌مانده در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را عملیاتی کنند.
 
وی با قدردانی از اقدامات انجام‌یافته از قبیل حمایت از طرح‌های پژوهشی و برگزاری نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری ربع رشیدی، گفت: اقدامات گذشته حتماً باید ادامه یابد، اما در کنار آن باید به اقداماتی فراتر از اقدامات متعارف فکر کنیم و از ظرفیت بالای منطقه ویژه علم و فناوری به شکل بهتر استفاده کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای شبکه‌سازی و انجام کارهای اساسی در منطقه ویژه علم و فناوری تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی فن‌بازار یکی از اقدامات اساسی است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای این منطقه ایجاد کند.
 
وی با بیان اینکه نبود یک سازمان ماموریت‌محور، حقله گمشده ارتباط صنعت و دانشگاه است، افزود: منطقه ویژه علم و فناوری می‌تواند نقش این سازمان را ایفا کند و با انتقال مشکلات صنعت و تقاضای جامعه به دانشگاه، از مراکز علمی و دانشگاهی برای حل مشکلات، راهکار بخواهد.
 
اعضای هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی هم در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص آئین‌نامه اجرایی این منطقه و نحوه فعالیت آن ارائه کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر