کد خبر: 1011175
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

برای انواع موها چه نوع شامپو و ماسک مویی مناسب است؟

رپورتاژ آگهی/ استفاده از شامپو مو و ماسک مو مناسب مو، موضوعی بسیار مهم در حفظ سلامت موهای شما می باشد.

برای داشتن موهایی سالم و زیبا، شما نه تنها تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض دود سیگار و هوای آلوده، براشینگ‌های متعدد و رنگ یا مش‌های دائمی دوری کنید، بلکه در خرید شامپو و ماسک موی خود هم باید خیلی دقت کنید.

در این مقاله برای انواع شامپو و ماسک موی مناسب انواع مو را برای شما توضیح می دهیم تا در انتخاب و خرید ماسک مو و شامپوی خود بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید:

برای انواع موها چه نوع شامپو و ماسک مویی مناسب است؟

برای موهای مختلف، شامپوهای متفاوتی وجود دارند.

حتما نوع موی خود را بشناسید (چرب، خشک، معمولی) و اگر رنگ یا فر شده است، ماسک مو و شامپویی مناسب آن را خریداری کنید.

برای حجم دادن به موهای صاف

کسانی که موهای لخت دارند، بهتر است از شامپو های حجم دهنده برای موهای خود استفاده کنند. هر چند خاصیت این شامپو ها معمولا فقط همان چند ساعت اولِ بعد از استفاده تاثیر دارد و با گذشت زمان کم‌کم حجم موها کمتر می شود؛ ولی همین میزان حجم دهندگی هم یک مزیت محسوب می شود.

برای موهای فر از شامپو و ماسک موی زیر استفاده کنید:

موهای فر، موهایی پر پیچ و تاب و شکننده اند، بنابراین زود گره خورده و کرک می شوند. برای این مدل موها به هیچ عنوان به شامپوهایی که نام سولفات در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها به کار رفته است، نروید. در عوض شامپوهای ضعیف‌تر را انتخاب کنید تا موها را بیش از اندازه خشک نکنند.

ماسک‌های تهیه شده از نارگیل، آووکادو و روغن آرگان به موهای فر کمک می‌کنند تا نرم شده و زیبایی واقعی‌شان به چشم بیاید.

برای انواع موها چه نوع شامپو و ماسک مویی مناسب است؟

شامپو و ماسک مناسب موهای خشک، وز و رنگ شده

اگر موهایی رنگ شده و آسیب دیده دارید، بهتر است سراغ خرید شامپویی بروید که عبارت Hair Color Treatment یا درمان و مراقبت از موی رنگ شده را داشته باشد. موهای رنگ شده را باید کمتر شامپو کرد و آهسته و بدون چنگ زدن زیاد آن را شست.

بهترین پیشنهاد برای این مدل موها، ماسک‌های کراتینه هستند. زیرا رطوبت‌شان را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. به منظور اینکه رطوبت‌رسانی به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید ماسک حدود 10 دقیقه روی موها قرار داده شود.

  • می توانید طریقه کراتینه کردن طبیعی مو را در آپارات میس و مستر به صورت تصویری آموزش ببینید.

اگر عادت دارید موهای رنگ شده را اتو و سشوار بکشید یا حتی فر کنید، بهتر است حتما از محصولات مراقبت از مو در برابر حرارت کمک بگیرید. انواع اسپری‌ها و حتی کرم مو در فروشگاه میس و مستر موجود است که از موها در برابر آسیب‌ها مراقبت می‌کنند.

نحوه شامپو زدن

نحوه شامپو زدن نیز مهم است. به دمای آب هنگام شامپو زدن توجه کنید. بهترین دما، آب ولرمی است که پوست شما را نمی سوزاند. آب داغ می تواند موهای شما را خشک کرده و با آسیب به بافت سلولی موها آن ها را از بین ببرد. دومین نکته پر اهمیت، پخش کامل شامپو در کف سر و موهاست. ماندن شامپو در کف سر می تواند حساسیت، خشکی و ... را منجر شد. بهتر است مقدار مناسبی از شامپو را بردارید و این مقدار بر اساس حجم موهایتان مشخص می شود. کم تر یا بیشتر می تواند شما را دچار مشکل کند. بهتر است این را بدانید که این کف شامپو است که می تواند موهایتان و کف سرتان را پاک کند نه خود شامپو، پس پیش از مالیدن شامپو به کف سر، به کمک دست و یا ساقه موهایتان شامپو را کف کرده و سپس عمل شستشو را انجام دهید. توجه کافی داشته باشید تا شامپویی که می خرید در ترکیبات خود سولفات نداشته باشد. این ماده می تواند چربی موهای را از بین برده و حساسیت و خشکی فراوانی را در آن منجر شود.

برای درمان پوسته پوسته شدن و شوره سر

شوره و هر مشکل دیگر مربوط به موهای سر یکی از گرفتاری های بزرگی است که گریبان گیر خیلی از افراد می شود، خوشبختانه انواع شامپوهای ضد ریزش، ضد شپش و تقویت کننده وجود دارند که این مشکلات را برطرف کنند. برای برطرف کردن شوره سراغ شامپوهایی بروید که حاوی پریتیون زینک Pyrithione Zinc یا عصاره قطران زغال سنگ Coal Tar Extract  باشند. این مواد در برطرف کردن شوره یا به قول قدیمی‌ها پوسته سر کمک بزرگی می‌کند

برای موهای خشک چه شامپو و ماسک مویی استفاده کنیم؟

اگر موهایتان بعد از چند روز حمام نرفتن اصلا چرب به نظر نمی‌رسد، به احتمال قوی جنسشان خشک است. کسانی که موهای وز دارند هم معمولا دچار خشکی مو هستند. شامپوهای دو کاره که حاوی نرم کننده هستند، انتخاب‌های ایده‌آلی برای موهای خشک محسوب می‌شوند. این شامپوها معمولا حاوی مقدار کمتری مواد شوینده هستند. همین مقدار کم برای تمیز کردن موها و در عین حال از بین نبردن چربی طبیعی آن‌ها و سالم نگه داشتن‌شان کافی است.

برای موهای چرب چه ماسک و شامپویی مناسب است؟

از شامپوهای ساده و بدون نرم کننده ای استفاده کنید که مخصوص موهای چرب طراحی شده‌اند. اگر موهایتان بلند است، می‌توانید بعد از شست‌و‌شو و برای اینکه پایین موها خشک و موخوره نشوند، از نرم کننده برای بخش پایینی ساقه موها استفاده کنید. استفاده از ماسک مو برای تقویت بخش‌های پایینی مو هم توصیه می‌شود. فقط یادتان باشد به هیچ وجه نباید بگذارید ماسک یا نرم‌کننده مو با کف سرتان تماس پیدا کنند.

همچنین میتوانید از ماسک موهایی که برای جلوگیری از پیچ و تاب خوردن، صاف شدن و یا فر شدن مو هستند، استفاده کنید؛ چون اغلب موادی دارند که یک لایه نازک چربی از خود به جا می‌گذارند. اما یک سری از محصولات که فرمول­های ویژه­ای دارند، به عنوان نرم کننده برای موهای چرب وجود دارند که بدون ایجاد حالت سنگینی در موها، از آن­ها مراقبت کرده  و همچنین موادی دارند که تولید سبوم را تنظیم می‌نماید. اما باید توجه داشت که بعد از مصرف ماسک مو برای موهای چرب، حتما باید موها به خوبی آب کشی شوند.

تنوع محصولات سایت میس و مستر این امکان را برای شما فراهم آورده است که بتوانید تمام محصولاتی را که برای موهای خود نیاز دارید همزمان با هم سفارش داده و به راحتی درب منزل خود تحویل بگیرید. برای مشاهده محصولات متنوع ماسک مو و شامپو می توانید به سایت ما مراجعه کنید. در این سایت می توانید از اصالت محصولات اطمینان کامل داشته باشید. در هنگام خرید از سایت میس و مستر، در تاریخ های مخصوص علاوه بر خرید مطمئنی که می کنید، می توانید از تخفیف ها و آفرهای ویژه بهره مند شوید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
من از محصولات لدروا استفاده میکنم موهام پفه بد نیست ولی گرونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
0
طلا
فقط طلا
اگر میخوهید بدبخت نشوید و زندگیتان به فنا نود شامپو که سهله حتی بجای آب خوردن هم طلا بخرید
البته دلار هم هی بدک نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار