کد خبر: 1011125
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آنچه به گفته او استفاده فزاینده ایالات متحده از تحریم علیه شرکت‌های اروپایی است ابراز نگرانی کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بامداد شنبه (به وقت تهران) از آنچه به گفته او استفاده فزاینده ایالات متحده آمریکا از تحریم علیه شرکت‌های اروپایی است ابزار نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «من از استفاده روزافزون از تحریم یا تهدید به استفاده از تحریم توسط ایالات متحده علیه شرکت‌ها و منافع اروپایی عمیقاً نگران هستم. ما این روند رو به رشد را در مورد ایران، کوبا، دیوان بین‌المللی کیفری و اخیراً پروژه‌های نورداستریم ۲ و ترک‌استریم شاهد بوده‌ایم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا اصولاً با توسل کشورهای ثالث به اعمال تحریم علیه شرکت‌های اروپاییِ در حال تجارت قانونی مخالف است. این اتحادیه علاوه بر این، اِعمال فراسرزمینی تحریم‌ها را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند. سیاست‌های اروپا باید اینجا در اروپا تعیین شوند نه توسط کشورهای ثالث.»

اوایل ماه ژوئن امسال چند سناتور‌ آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

«تد کروز»، «جین شاهین» و «جان باروزو» از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «تام کاتن» و «ران جانسون»، دو سناتور دیگر این مجلس، شانزدهم خرداد ماه طرحی را معرفی کردند که خواستار تحریم تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» است. 

بر اساس این طرح تمام شرکت‌هایی که ارائه کننده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم۲ روسیه باشند تحریم خواهند شد.

زمانی که شرکت لوله کشی دریایی «Allseas» واقع در کشور سوئیس به دلیل تحریم‌های آمریکا فعالیت خود را در پروژه نورد استریم ۲ متوقف کرد، این پروژه نیز در اواخر سال ۲۰۱۹ به حالت تعلیق در آمد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار