کد خبر: 1011008
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین اتهامات آمریکا علیه چین در مساله حقوق بشر مربوط به شین جیانگ بزرگ‌ترین دروغ قرن جاری است و خود آمریکا بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر جهان محسوب می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: هوا، چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن گفت: اتهامات آمریکا علیه چین در مساله حقوق بشر مربوط به شین جیانگ بزرگ‌ترین دروغ قرن جاری است، خود آمریکا بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر جهان محسوب می‌شود.

طبق گزارش رسیده، مایک پامپئو وزیر خارجه چین از اجرای محدودیت روادید برای برخی از کارمندان شرکت‌های فنی چین از جمله هواوی خبر خواهد داد، دلیلش این است که هواوی و شرکت‌های دیگر چین به نقض حقوق بشر پرداخته اند.

هوا، چون یینگ روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در این مورد گفت، گرچه کلمه حقوق بشر از دهانش نمی‌افتد، اما خود ایالات متحده بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر جهان است، اتهامات آمریکا علیه شین جیانگ مبنی بر مساله حقوق بشر این منطقه، بزرگ‌ترین دروغ قرن جاری است، آمریکا باید از دروغ پردازی مقامات ارشدش در این مساله احساس شرم کند.

وی افزود: این که وضعیت حقوق بشری چین مطلوب است یا خیر، از سوی مردم چین باید قضاوت شود، نه از سوی تعدادی از سیاستبازان آمریکایی. ظرف ۷۰ سال پس از تاسیس جمهوری خلق چین مردم چین به رهبری حزب کمونیست راه توسعه مطابق با وضعیت این کشور را پیموده و به دستاورد‌های چشمگیری رسیده اند. بر روی زمین به وسعت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربعی چین، ۵۶ قوم در صلح و صفا زندگی می‌کنند. ظرف ۴۰ سال گذشته میانگین سرانه درآمد چینی‌ها بیش از ۲۵ برابر افزایش یافته، ۸۵۰ میلیون چینی از فقر و تهیدستی خارج شده اند، سهام چین در کاهش فقر جهانی نیز از ۷۰ درصد فراتر رفته است.

اما بعد از سال ۲۰۰۱ آمریکا در کشور‌هایی از جمله عراق، لیبی، سوریه و افغانستان جنگ و عملیات نظامی به راه انداخته که سبب قتل بیش از ۸۰۰ هزار تن و بی خانمانی ده‌ها میلیون نفر شده است. در داخل آمریکا، اقلیت‌های ملی مانند آفریقایی تباران با وضعیت سخت حقوق بشری رو به رو هستند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار