کد خبر: 1010958
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تاکنون 317 کسب و کار حوزه گردشگری و صنایع دستی در سامانه دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند و هم چنان ثبت نام ادامه دارد.

ابوالفضل مکرمی‌فر امروز در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی تاکنون برای 750 میلیارد ریال ثبت نام کرده اند که 17 میلیارد ریال پرداخت شده است البته تعدادی از این پرونده ها به بانک رفته است  و بانک نیز با توجه به رعایت پروتکل ها پرداخت را انجام می دهد.
وی با بیان این که در بیش از 2300 تاسیسات گردشگری استان بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال داشته اند، تصریح کرد: «پیشنهاد می شود گروه کاری زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفراستان ایجاد شود و برای برون رفت از این وضعیت گفت و گو، تبادل نظر و چاره اندیشی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به نظارت های شدید بر تاسیسات گردشگری و واحدهای بین راهی و بین شهری به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: تعداد 2 هزار و 37 مورد نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری از ابتدای سال جاری با همکاری پلیس اماکن و تشکل های گردشگری در امر پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد استانی و ملی کرونا انجام شده است.
مکرمی‌فر گفت: تعداد 1836 مورد بازدید و بازرسی توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل و 206 بازدید نظارتی توسط کمیته اجرایی با اداره اماکن پلیس از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.
وی افزود: طی این بازدیدها 189 مورد تذکر، 130 اخطار، 318 مورد جلوگیر یاز فعالیت، 383 مورد رسیدگی به شکایت و 99 مورد تمدید پروانه، 11 مورد صدور پروانه و 19 مورد نیز منجر به پلمب و تعلیق شده است.


هم چنین در ادامه یوسف بیدخوری، رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گزارشی از وضعیت اسکان زائران و مسافران در استان ارائه کرد و گفت: از 241 هتل دارای پروانه بهره برداری در استان 71 هتل فعالیت می کنند و متوسط اشغال نیز 12.7 درصد است و تقریبا دوسوم هتل‎ها تعطیل هستند.
وی ادامه داد: هم چنین از 308 هتل آپارتمان دارای پروانه بهره‌برداری دراستان، تعداد 65 واحد فعالیت می کنندکه متوسط اشغال آن ها 11 درصد است.
بیدخوری با بیان این که از 381 مهمانپذیر استان تعداد 82 واحد فعال است و متوسط ضریب اشغال آن‌ها 10 درصد است، افزود: هم‌چنین از 608 خانه مسافردارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعداد 162 خانه مسافر با ضریف اشغال 10 درصد است.
 رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از 411 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی استان تعداد 206 دفتر و شرکت به صورت محدود فعالیت می کنند.
بیدخوری با ارائه آمار دیگر تاسیسات گردشگری تعطیل و فعال استان تصریح کرد: از مجموع 2255 واحد تاسیسات گردشگری تعداد 784 واحد فعال و بقیه تعطیل هستند.
وی گفت: از 118 هزار و 830 تخت استان به طور متوسط  در هر شبانه روز فقط 6هزار و 678 نفر تخت اشغال است..
هم چنین در این جلسه سیدمرتضی احتشام‌فر، نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی تاکید کرد.
هم چنین  حسین شرافتی راد، مدیر کل دفر امورامنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: نظارت بر اماکن پر خطرانجام می شود و در مرحله اول تذکر شفاهی داده می شود و در مرحله بعد اقدامات جدی تری انجام می شود.

وی افزود: «مجموعه اقدامات انجام شده در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان موجب شده تا بیشتر مردم در مراجعات و استفاده از اماکن و سرویس های عمومی از ماسک استفاده کنند.»
او از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان برای همکاری در طرح نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت استفاده از ماسک و ... قدر دانی کرد.
محمد صادق براتی  معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در پایان این جلسه گفت:   با اقدامات انجام شده عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر بسیار خوب بوده و مدیریت بحران کرونا در استان خراسان رضوی به نحو شایسته ای پیش رفته است و امیداورم این اقدامات تداوم پیدا کند.
وی یادآور شد: تا پایان خردادماه در دستور العمل نحوه استفاده کسب و کارهای حوزه گردشگری مشکل داشتیم و این کسب و کارها نمی توانستند در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند که با پیگیری ها مشکلات اساسی به خصوص بنگاه های حوزه گردشگری بر طرف شد.
وی تاکید کرد: ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات تا پایان تیرماه انجام خواهد شد و بانک ها تا پایان مرداد ماه پرداخت خواهند کرد، دستگاه های اجرایی که باید تائید کنند فرآیند تائید را تسریع کنند..
براتی یادآور شد: براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان میزان خسارت در حوزه گردشگری برای ماه های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99حدود 10 هزار و 670 میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به بازگشت وضعیت قرمز به استان گفت: در بحران کرونا مدیریت خوبی در استان و کشور صورت گرفت و خسارت ها به حداقل ممکن رسید اما با تداوم وجود یان ویروس، رعایت نکردن پروتکل ها باعث شد تا دوباره وضعیت استان قرمز شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار