کد خبر: 1010507
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
رئیس‌جمهور امریکا تا نهم جولای سال جاری میلادی، بیش از ۲۰ هزار ادعای نادرست یا گمراه‌کننده مطرح کرده و متوسط ادعا‌های نادرست او در ۱۴ ماه منتهی به این تاریخ، ۲۳ مورد در روز بوده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ترامپ مدعی برگرداندن بزرگی امریکا بود و در این قضیه روی هنر دروغگویی‌اش حساب باز کرده بود. یک روزنامه امریکایی گزارش داده که رئیس‌جمهور امریکا تا نهم جولای سال جاری میلادی، بیش از ۲۰ هزار ادعای نادرست یا گمراه‌کننده مطرح کرده و متوسط ادعا‌های نادرست او در ۱۴ ماه منتهی به این تاریخ، ۲۳ مورد در روز بوده است. با این حال ترامپ چنان با سوء مدیریت چالش کرونا را به بحران بزرگ اقتصادی تبدیل کرده و در تدبیر شکاف ساختاری نژادی آنقدر بی‌کفایت بوده است که همه دروغ‌هایش جز تعمیق این بحران‌ها نتیجه‌ای نداشته و البته این دموکرات‌ها را امیدوار کرده است که با وجود اعلام رقیبی نه چندان قوی مثل جو بایدن به تغییر بزرگ در صحنه سیاسی امریکا یعنی هم پس گرفتن کاخ سفید و هم سنا امیدوار باشند. امیدواری دموکرات‌ها بی‌خود نیست. مهم‌ترین دروغ‌پردازی‌های ترامپ در حوزه اقتصاد بوده است، اما حالا کار به جایی کشیده است که با وجود تداوم خشونت پلیس آمار افزایش بی‌سابقه دزدی در قلب اقتصادی امریکا یعنی نیویورک را به تصویر می‌کشد که از فقر رو به تزاید در این شهر که اتفاقاً کرونازده‌ترین شهر دنیا هم است، حکایت می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش تحلیلی بر اساس داده‌های یکی از زیرمجموعه‌های خود با نام پایگاه داده (Fact Checker) نوشته: در نهم جولای (نوزدهم تیرماه)، ترامپ از ۲۰هزار مورد ادعای دروغین خود گذر کرد و در دوره چهارده‌ماهه منتهی به این تاریخ، به طور متوسط روزانه ۲۳ ادعای نادرست مطرح کرده است. این آمار شامل موارد مربوط به رویداد‌هایی است که به جلسه استیضاح او منتهی می‌شود و اظهاراتی که وی در مورد بیماری همه‌گیر کووید - ۱۹ بیان کرد و همچنین گفته‌هایی که در مورد اعتراضات بعد از قتل «جورج فلوید» اظهار داشت.

واشنگتن‌پست همچنین نوشت: ویروس کرونا انواع جدیدی از دروغگویی‌های ترامپ را نمایان ساخت. دروغگویی‌های وی در این زمینه به حدود یک هزار مورد می‌رسد که بیش از ادعا‌های وی در مورد پرداخت مالیات می‌شود. ادعا‌های غلط و گمراه‌کننده رئیس‌جمهور امریکا در مورد استیضاح وی و رویداد‌های مرتبط با آن، بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد است. بعد از اینکه ترامپ از رکورد ۱۰ هزار ادعای غلط خود گذشت، یک مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز به او کمک کرد که رکورد ۲۰ هزار ادعای غلط را بزند.

تا نهم ژوئیه امسال، شمار ادعا‌های نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ ۲۰ هزار و ۵۵ مورد در طی یک هزار و ۲۶۷ روز بوده است.

این روزنامه امریکایی در ادامه این تحلیل نوشت: تاکنون در دوره ریاست جمهوری ترامپ، بیشترین ادعایی که وی تکرار کرده این است که اقتصاد امریکا اکنون، بهترین اقتصاد در تاریخ است. وی این ادعا را که ۳۶۰ بار تکرار کرده، ابتدا در ژوئن ۲۰۱۸ مطرح کرد و بلافاصله به یکی از علایقش تبدیل شد. در حالی که او پیش از این می‌گفت این اقتصاد بهترین در تاریخ امریکا است، اما اکنون وی اغلب یادآوری می‌کند که او به بهترین اقتصاد در تاریخ جهان دست یافته است.

دوباره خشونت پلیس

اوایل خردادماه (پنجم خرداد) بود که «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله امریکایی زیر زانوی افسر پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» به قتل رسید و منجر به برگزاری موجی از تظاهرات‌های سراسری در امریکا و حتی دیگر شهر‌های جهان علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس شد، حالا به‌تازگی فیلم جنجالی دیگری از رفتار مشابه پلیس «پنسیلوانیا» منتشر شده است که یک افسر پلیس به همان شیوه پلیس مینیاپولیس مقابل بیمارستان قلب سنت لوک در «آلنتاون» ایالت پنسیلوانیا زانوی خود را روی گردن یک فردسیاهپوست گذاشته و فشار می‌دهد.

به گزارش شبکه راشاتودی، این ویدئو به‌سرعت از طریق فعالان حامی جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و حتی وکیل خانواده جورج فلوید به اشتراک در فضای مجازی به‌سرعت در حال پخش شدن است که در آن یک افسر پلیس زانوی خود را روی گردن مردی سیاهپوست می‌فشارد و به خشم معترضان به خشونت پلیس امریکا دامن زده است. در چنین شرایطی وکیل کنونی رئیس‌جمهور امریکا ضمن انتقاد شدید از شهردار کنونی نیویورک به خاطر دادن مجوز برای کشیدن یک نقاشی دیواری از جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» در مقابل برج ترامپ، این جنبش را یک سازمان تروریستی دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل کنونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گفت: جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» سازمانی است که توسط سه مارکسیست اداره و توسط یک تروریست محکوم شده که اتفاقاً خودم او را به ۵۸ سال حبس محکوم کرده بودم و توسط بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق امریکا عفو فاسد دریافت کرد، تأمین مالی می‌شود. وی افزود: این یک سازمان خوب نیست. هنوز نمی‌توانم بگویم که ما می‌توانیم ثابت کنیم که این یک سازمان تروریستی است. بدون شک این یک سازمان خشن و تند است و معتقدم که زمان ثابت خواهد کرد که این یک سازمان تروریستی بوده است.

فقر، کرونا و تغییر تکتونیک

درپی افزایش جرایم در نیویورک «الکساندریا اوکازیو کورتز»، نماینده دموکرات کنگره امریکا از شهر نیویورک، روز یک شنبه علت این مسئله را عدم توانایی مردم این شهر در پرداخت اجاره‌بها و نیاز آن‌ها به دزدی از فرو‌شگاه‌ها به منظور تغذیه کردن کودکان خود دانسته است. به نوشته وبگاه شبکه خبری راشاتودی، این قانونگذار امریکایی در صحبت‌های خود که به شکل ویدئویی در فضای مجازی پخش شده به شرایط نا‌امید‌کننده مردم شهر نیویورک اشاره کرد و گفت: «آیا فکر می‌کنید این (افزایش جرائم) به بیکاری در امریکا ربط دارد؟... شاید این مسئله به این حقیقت ربط پیدا می‌کند که مردم اجاره‌بهای خود را پرداخت نمی‌کنند و می‌ترسند که اجاره خود را پرداخت کنند... آن‌ها باید کودکان خود را تغذیه کنند و احساس می‌کنند که باید چند نان بدزدند، در غیر این صورت گرسنه خواهند ماند.» مدیریت ترامپ در بحران‌های اخیر، موجب ایجاد وضعیتی شده است که دموکرات‌ها از آن به عنوان «تغییر تکتونیک (بسیار اساسی) در چشم‌انداز سیاسی» یاد می‌کنند و رهبران حزبی به طور ناگهانی هم از پس گرفتن کاخ سفید صحبت به میان می‌آورند و هم پس گرفتن دوباره کنترل سنا و همچنین توسعه اکثریت خودشان در مجلس نمایندگان امریکا.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، برتری‌های ترامپ از بهار به طور پیوسته از بین رفته است، به طوری که رئیس‌جمهور امریکا اکنون در هر نظرسنجی عمومی در سطح کشوری و در ایالت‌های کلیدی پس از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها قرار دارد و همچنین از این معاون رئیس‌جمهور سابق در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ماه مه و ژوئن عقب‌تر است. بر اساس این گزارش در سایه نارضایتی رأی‌دهندگان از مدیریت ترامپ در پاندمی کرونا و جنبش نابرابری نژادی، برخی از نامزد‌های دموکرات در کنتاکی، کارولینای شمالی و دیگر پایگاه‌های قدرت جمهوریخواهان در روز‌های اخیر از جمع‌آوری شگفت‌آور منابع مالی خبر دادند و رهبران حزبی آن را نشانه‌ای از احتمال گسترش پایگاه‌های‌شان می‌بینند. چارلز شومر، از سناتور‌های دموکرات و رهبر اقلیت سنا در مصاحبه‌ای گفت: ما به کسب سه یا چهار کرسی دیگر که دموکرات‌ها برای به دست گرفتن مجلس سنا برای اولین بار طی شش سال گذشته به آن نیاز دارند، حس خوبی داریم. نانسی پلوسی دموکرات، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در مصاحبه‌ای گفته است اگر انتخابات امروز برگزار شود، دموکرات‌ها کرسی‌ها را به دست می‌گیرند و اکثریت خودشان را گسترش می‌دهند. با این حال پلوسی نسبت به محبوبیت ترامپ در حوزه‌هایی که به لحاظ سنتی در کنترل جمهوریخواهان بوده و دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره ۲۰۱۸ به دست آوردند، هشدار داده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
1
ترامپ هرقر هم تلاش بکند به پای مسئولان ما نمیرسد مخصوصا به گرد پای آقای حسن روحانی هم نمی رسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ترامپ هر چقدر هم که کارشکن داشته باشد به اندازه دولت حسن روحانی در کارهایش کارشکنی نمی شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار