کد خبر: 1010474
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
رئیس قوه قضاییه:
هر جا که ما ایستادگی کردیم دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد و هر جا که امتیاز دادیم باج‌خواهی‌شان بیشتر شد و دنبال تضعیف کشور افتادند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس را سرلوحه کار مسئولان دانست و افزود: ضرورت انسجام و وحدت ملی به ویژه همکاری قوای سه‌گانه از جمله نکات مورد تأکید رهبر انقلاب است و ما در قوه قضائیه خود را موظف به همکاری با دولت، مجلس و همه نهاد‌های انقلاب اسلامی می‎دانیم تا توطئه دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی و از زندگی مردم به ویژه در حوزه مسائل معیشتی و اقتصادی گره‌گشایی کنیم.

رئیس قوه قضائیه، لازمه به ثمر نشستن همدلی در جهت حل مشکلات مردم را اعتقاد به حل مسائل مردم با نگاه به داخل عنوان کرد و گفت: حل مشکلات کشور را باید در دست توانای مردان و زنان این کشور جست‌وجو کنیم و اگر با اتکال به خدا و اعتماد به نفس این کار دنبال بشود، به رفع مشکلات مردم یقین داریم.

دستگاه قضایی حامی مدیران کارآمد شجاع و خطرپذیر

آیت‌الله رئیسی عزم دستگاه قضا برای برخورد قضایی با متخلفین، متجاسرین به قانون، قانون‌شکنان و مفسدین را جدی دانست و گفت: برخورد قضایی حتماً جایگاه خودش را دارد، اما این برخورد‌ها به هیچ عنوان جایگزین سستی مدیریتی نخواهد شد.

در حوزه مدیریتی باید یک کار مقتدرانه، برنامه‌ریزی شده و قوی برای حل مشکلات مردم شکل بگیرد. وی لازمه شکل‌گیری ایران قوی را مدیریت قوی عنوان کرده و افزود: مدیران ما در سراسر کشور یقین بدانند که مدیر قوی می‌تواند اقتصاد قوی را رقم بزند و این اقتصاد قوی است که می‌تواند ایران قوی را رقم بزند؛ لذا حمایت از مدیران کارآمد، خطرپذیر، مسئولیت‌پذیر و شجاع، در دستور کار قوه قضائیه است. همواره گفته‌ایم که دستگاه‎های ما در حوزه قضاوت و نظارت حتماً از مدیر قوی کاردان شجاع خطرپذیر حمایت می‌کنند و خواهند کرد تا کار پیش برود. رئیس قوه قضائیه به تجربه پرونده هسته‎ای ایران به عنوان نمونه‌ای عبرت‌آموز اشاره کرده و گفت: ۱۷ سال است که پرونده هسته‌ای ما که در دنیا مطرح شده، اما هر جا که ما ایستادگی کردیم دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد و هر جا که امتیاز دادیم باج‌خواهی‌شان بیشتر شد و دنبال تضعیف کشور افتادند.

حفظ امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضا

رئیس قوه قضائیه برخی فضاسازی‎های رسانه‎ای در روز‌های اخیر را نیز ناشی از عزم راسخ قوه در برخورد با مفسدین و قانون‎شکنان دانست و تأکید کرد: امروز عملکرد قوه قضائیه پیش روی همه است. ضابطین قوه قضائیه برابر قانون زیر نظر دادستان‌ها و قضات ما مقید و موظف به حفظ حقوق مردم، حتی حفظ حقوق متهم و ارباب‌رجوع هستند. اگر جایی هم ضابط تخلف کرد، قبل از هر کس و هر چیز خود ضابطین موظفند تخلف را پیگیری کنند و برابر قانون به سازمان قضایی برای پیگیری ارائه دهند. قضات ما در سیر دادرسی نیز خود را موظف می‌دانند که مطابق با موازین آیین دادرسی عمل کنند.

آیت‌الله رئیسی، حفظ امنیت جامعه را خط قرمز دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: هجمه‎های اخیر به قوه قضائیه مربوط به عزم راسخ این قوه و قضات شریف ما نسبت به برخورد با مفسدین و قانون‌شکنان و افرادی است که می‎خواهند امنیت کشور را به خطر بیندازند. حفظ امنیت جامعه برای همه ما یک مسئله بسیار حیاتی است و اجازه نمی‌دهیم که دشمنان توفیق پیدا کنند امنیت جامعه را مختل کنند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در عمل به وظایف شرعی و قانونی هیچ ملامتی از ملامت کننده نمی‌تواند دست‌اندرکاران اجرای عدالت را دچار سستی کند، افزود: ما در اجرای عدالت وظیفه قانونی خودمان را انجام می‌دهیم، هر کسی هم ملامت کند، به هیچ وجه در دل و جان ما اثر نخواهد کرد و ما در اجرای عدالت و انجام وظیفه و حفظ حقوق مردم را مصمم‌تر خواهد کرد.

‌در این جلسه حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در مورد بررسی اماکن ناایمن در شهر تهران، از تدوین گزارش بررسی ۴۳۰ مرکز درمانی و بیمارستانی و صدور و ابلاغ اخطار برای مراکزی که ایمنی لازم را نداشته‌اند خبر داد و در حادثه کلینیک سینا اطهر تهران نیز از قصور شهرداری تهران و وزارت بهداشت نسبت به نظارت بر تغییر کاربری محل کلینیک بدون در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی خبر داد.

درویشیان همچنین پیگیری تعهدات ایفا نشده ارزی را یکی از دستور کار‌های جدی سازمان بازرسی در این روز‌ها اعلام کرد که با اهتمام بانک مرکزی، به نتایج قابل ملاحظه‌ای در شناسایی افراد و شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی که به تعهدات ارزی خود عمل نکرده‎اند منجر شده است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش رئیس سازمان بازرسی کشور درباره حادثه کلینیک سینا اطهر در تهران گفت:کوتاهی‎ها را خوب پیگیری کنید. ما باید در این کشور قصور‌ها را در دوره‎های مختلف پیگیری کنیم، اگر پیگیری نکردیم، نتیجه‌اش می‌شود ده‎ها انفجار و آتش سوزی. کشور باید بر یک میزان بچرخند مگر می‌شود که هر کسی در دوره خود کوتاهی کند بدون آنکه تعقیب بشود. تمام ترک فعل‌ها و قصور‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، چون موجب خسارت جدی در کشور می‌شود.

پیگیری خون حاج قاسم تعطیل‌بردار نیست

دکتر علی باقری، معاون بین‌الملل قوه قضائیه نیز در این جلسه با اشاره به گزارش گزارشگر سازمان ملل درباره ترور شهید سلیمانی، برخی موارد این گزارش را موارد مهمی دانست که زمینه پیگیری قضایی حقوقی این ترور را بیش از پیش فراهم می‎کند. وی با اشاره به برخی از نکات این گزارش گفت: گزارشگر سازمان ملل اعلام کرده است که این برای اولین بار است که یک دولت در کشور ثالث مقام دولتی کشور دیگری را به قتل می‌رساند که اقدامی فاقد وجاهت قانونی است. سازمان ملل می‌گوید که امریکا توانایی ارائه شواهدی که اثبات کند سردار سلیمانی خطر فوری برای شهروندان امریکایی یا قتل افراد بوده است را نداشته‎. باقری افزود: سازمان ملل ترور شهید سلیمانی را خلاف منشور ملل متحد دانسته و با اشاره به متناقض بودن ادعا‌های امریکا اعلام کرده است که حتی اگر امریکا اثبات کند که ایران بر کتائب حزب الله تسلط دارد باز هم نمی‌تواند دلیلی بر ترور سردار سلیمانی باشد.

آیت‌الله رئیسی نیز در واکنش به این گزارش گفت:کار مربوط به پیگیری خون حاج قاسم سلیمانی تعطیل‌بردار نیست. دادستان تهران و معاون بین‌الملل، موضوع تعقیب قاتلان شهید سلیمانی و موارد طرح شده توسط گزارشگر سازمان ملل را در دستور کار قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار