کد خبر: 1010203
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: به طور میانگین ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.
سرويس جامعه جوان آنلاين: ملک نیا گفت: قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و کار گروه ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

وی در خصوص اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گذاری گفت: این بخش مربوط به هزینه‌های کشتارگاه، سود عمده فروشی‌ها و همچنین سود عرضه کنندگان می‌باشد که در ستاد تنظیم بازار محاسبه می‌شود.

ملک نیا افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود ۱۰ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ ۱۵ هزار تومان با ۵ درصد نوسان است که توسط استانداران قابل تغییر است.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دو ماه گذشته مشکلاتی در تامین نهاده‌ها داشتیم که در روز‌های اخیر توسط بانک مرکزی رفع شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که نهاده‌ها به موقع تامین شود در کاهش قیمت‌ها تاثیر گذار خواهد بود و نگرانی مرغداران را رفع خواهد کرد.

ملک نیا درباره توزیع ذخایر شرکت پشتیبانی هم گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار تن از ذخایر مرغ منجمد در استان‌ها توزیع شده است.

وی افزود: بحث نهاده‌ها موجب تاثیر روانی در بازار می‌شود و در صورت نیاز بازار از ذخایر پشتیبانی در تامین نهاده‌ها که عمداً ذرت و سویا می‌باشد استفاده می‌کنیم تا مشکل بوجود آمده را به حداقل ممکن برسانیم.

ملک نیا در خصوص تولید مرغ و تخم مرغ گفت: در حال حاضر تخم مرغ با توجه به مصرف سرانه ۱۱ کیلویی در حدود یک میلیون تن می‌باشد که امسال با توجه به میزان جوجه ریزی شرایط مناسبی داریم. در تیرماه حدود ۱۱۵ میلیون جوجه ریزی برنامه ریزی شد که ۷۸ میلیون در حال حاضر اتفاق افتاده است و در سال هم حدود ۱ میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون جوجه ریزی مرغ گوشتی را داریم که به طور میانگین ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ درکشور تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با ذخایر پشتیبانی در گوشت مرغ کمبودی نداریم و با توجه به شیوع کرونا در کشور و کاهش مصرف آن، میزان ذخایر پشتیبانی افزایش پیدا کرده است و براساس نیاز استان‌ها گوشت مرغ منجمد را در اختیارشان قرار می‌دهیم و مشکلی در تامین گوشت مرغ تا پایان سال نخواهیم داشت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار