کد خبر: 1010180
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
این روز‌ها برخی از افراد سودجو در کمین نشسته‌اند تا با سوء استفاده از ناآگاهی کاربران فضای مجازی از آن‌ها کلاهبرداری و اخاذی کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چند وقتی است که در شبکه‌های مجازی مخصوصا اینستاگرام، شاهد حضور افرادی هستیم که با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند. حتما بسیاری از شما هموطنان هم در پیج‌های (صفحات) مختلف اینستاگرام با کلمه امنیت و ارتقای امنیت صفحه مواجه شده‌اید؛ امنیت‌های دروغینی که به واسطه آن، افرادی به دلیل ناآگاهی برخی از هموطنان، اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آن‌ها می‌کنند.

در هیچ کجای دنیا هیچ فردی اجازه دسترسی به پیج خودش را به فرد دیگری نمی‌دهد و در واقع مسئولان امنیت پیج‌ها با دریافت نام کاربری و رمز عبور (username and password) اکانت مشتری، یک سری اقدامات را انجام می‌دهند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مسئولان امنیت پیج یک ایمیلی را که تنها خودشان به آن دسترسی دارند روی اکانت مشتری تنظیم می‌کنند و بعد یک رمز عبور قوی حداقل ۱۲ کاراکتری را روی اکانت قرار می‌دهند و در مرحله آخر دکمه تأیید دو مرحله‌ای اکانت را روشن می‌کنند.

بهتر است در نظر داشته باشید که اپلیکیشن اینستاگرام هیچ مکانیزم امنیتی دیگری به جز موارد بالا برای امنیت اکانت‌ها ندارد.

در همین راستا به سراغ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران رفتیم تا درباره واقعی بودن این امنیت و ارتقای امنیت صفحات اینستاگرام بیشتر بدانیم.

سرهنگ رضا ملوکی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: بسیاری از افراد به هر شگردی می‌خواهند رمز صفحات مجازی دیگران یا مبلغی را از آن‌ها دریافت کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: موضوع امنیت صفحات شخصی که این روز‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود، بیشتر برای کلاهبرداری است.

او با بیان اینکه امنیت صفحات مجازی را خود افراد هم می‌توانند ارتقا دهند، گفت: کاربران با بالابردن سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود می‌توانند با انجام اقداماتی نظیر تأیید رمز ۲ مرحله‌ای، امنیت صفحات مجازی‌شان را ارتقا دهند.

سرهنگ ملوکی بیان کرد: تمام این موضوعات و مسائلی مانند فیشینگ، برای ربایش پول است و این روز‌ها افراد زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند.

اقداماتی که کاربران ایسنتاگرام برای تأمین امنیت صفحات خود می‌توانند انجام دهند به شرح ذیل است:

قرار دادن یک پسورد حداقل ۱۲ کاراکتری متشکل از حروف کوچک و بزرگ، اعداد، علائم خاص روی اکانت.

روشن کردن گزینه Two Factor Authentication در منوی تنظیمات امنیتی اکانت.

تنظیم کردن یک ایمیل و شماره تلفن روی اکانت.

عدم استفاده از اَپ‌های مشکوک به بد افزار مثل انفالویاب‌ها و فالوربگیر و اَپ‌هایی از این قبیل.

استفاده از اپلیکیشن رسمی اینستاگرام و وارد نکردن پسورد اکانت در صفحات فیک که کاملا شبیه صفحه لاگین اینستاگرام طراحی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار