کد خبر: 1010160
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:
دکترمرضیه فرشاد گفت: در چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی بالغ بر دو هزار و ۳۲۳ طرح درسطح استان اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان ،در نشست خبری  که به مناسبت هفته بهزیستی، که در سالن ورزشی فیاض بخش بهزیستی با رعایت پروتکل بهداشتی برگزارشد اظهارداشت: شعار «بهزیستی در گام دوم شفافیت، تحول خدمت، ارتقا سلامت اجتماعی در خانواده» اظهار داشت: حدود دو سوم حمایت مادی و معنوی از سازمان بهزیستی توسط خیران انجام می‌شود و با الطاف الهی همواره از حمایت خیران اصفهانی بهره مند بودیم.

وی با تکیه بر شعار توانمندسازی در ساختار تمام بخش‌های این سازمان گفت: نوع و چگونگی اجرای توانمندسازی در این سازمان متناسب با اهداف هر بخش تعریف می‌شود.

فرشاد اذعان کرد: در چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی بالغ بر دو هزار و ۳۲۳ طرح در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

وی به افتتاح نمادین مسکن مددجویان در شهر دهاقان به مناسبت هفته بهزیستی، اشاره کرد و افزود: با افتتاح این پروژه به طور کلی ۵۵ خانوار مددجو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اصفهان، صاحب مسکن می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به راه اندازی ۱۳ مرکز مشاوره و ۲ مهدکودک و فراهم شدن زمینه اشتغال بالغ بر دوهزار و ۲۴۵ مددجو با ارائه تسهیلات لازم در هفته بهزیستی هم نام بردو اظهار داشت: سه مرکز خدمات میان مدت برای کاهش آسیب اعتیاد و دو کلینیک مددکاری و دو خیریه از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه با اعتبار بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان مناسب سازی معابر شهری برای افراد دارای معلولیت گفت: اقدامات لازم برای ۶۰ درصد معابر شهری اصفهان از نظر مناسب سازی، پیاده راه سازی، هم سطح سازی و جدول سازی انجام شده است.

فرشاد از افتتاح دو طرح شیرخوارگاه و مرکز درمان بیماری‌های اعصاب و روان مزمن برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: از سال ۹۶ پیگیر تأسیس مراکزی برای بیماران اعصاب و روان کودکان و نوجوانان بودیم که دو مرکز برای دختران و پسران آماده بهره برداری است و فعلاً در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

وی به همپوشانی دیگر سازمان‌ها در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی اشاره‌ای کرد و بیان داشت: اگرچه برخی از سازمان‌ها با اهداف حمایتی از اقشار آسیب پذیر اهداف سازمان بهزیستی را دنبال می‌کنند اما در سال‌های اخیر اقدام‌های لازم جهت مدیریت این موضوع انجام شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین همپوشانی را با سازمان بهزیستی دارد که با رشد دولت الکترونیک مددجویان از خدمات حمایتی و مستمری یکی از این دو نهاد بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان برخی از خدمات همپوشان با سازمانهای دیگر را در بخش‌های ژنتیک، مراکز مشاوره و درمان اعتیاد معرفی کرد و عنوان داشت: اگرچه منابع مالی در اداره کل بهزیستی استان اصفهان گام به گام ابلاغ می‌شود و در سال جاری، ۱۴ درصد اعتبارات به هزینه‌های اجتناب ناپذیر تخصیص یافته است اما امیدواریم این بخش‌های خدمات تخصصی همپوشان با سایر نهادها طبق مصوبه هیأت وزیران اصلاح شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار