کد خبر: 1010128
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد:
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های اشتغال زا برای کودکان کار خبر داد.

رضا دانایی با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: تاکنون طرح‌هایی همچون حمایت از مراکز فعال در حوزه کودکان کار، سایبان امید، کودک توانا، آوای همت وپژوهشکده مشاغل با هدف توانمندسازی شهروندان و با توجه ویژه بر محلات کم‌ برخوردار و اقشار در معرض آسیب برگزار شده است.

وی در زمینه طرح سایبان امید افزود: این طرح با هدف ارتقای مهارت‌های اجتماعی و با توجه ویژه بر مناطق کم‌برخوردار، آموزش‌‌های لازم در این حوزه را به کودکان، نوجوانان و والدین آنها ارائه کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: کارگاه مهارت‌‌های ارتباطی و مدیریت خشم برای کودکان ‌کار و بانوان آسیب‌ دیده در مراکز ویژه حمایتی آن‌ها، از جمله برنامه های برگزار شده در این طرح بوده و در مجموع 375 کارگاه ذیل طرح سایبان امید برگزار شده است.

دانایی در زمینه برنامه‌های ویژه کودکان کار، خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن ایستگاه‌‌ها و پایگاه‌‌های عمومی سطح شهر به سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌‌های اجتماعی که با هدف آشناسازی شهروندان با مسئله کودکان کار و آگاهی ‌بخشی در زمینه نحوه تعامل درست با آنان صورت گرفته است، برگزاری دوره‌های حرفه ‌آموزی همراه با آموزش‌‌های روانشناختی و مشاوره‌‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح کودک توانابرگزار شده است.

وی در زمینه جزئیات طرح کودک توانا اضافه کرد: این طرح در قالب مجموعه‌‌ای هماهنگ از خدمات روان‌ درمانی، مهارت‌‌های اشتغال‌‌زایی و در راستای افزایش توانمندی کودکان کار اجرا شده است. آموزش ساخت زیورآلات، کارگاه چرم‌‌دوزی و کارگاه ساخت تراریوم، از دوره‌‌هایی بودند که در مراکز آموزشی کودکان کار برگزار شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه افزایش حساسیت‌‌ها و مشارکت اجتماعی شهروندان یکی از مهم ‌ترین رویکردها در مواجهه با مسئله کودکان کار است، گفت: در راستای افزایش مشارکت‌‌های اجتماعی، کمک ‌هایی برای تهیه لوازم ورزشی و آموزشی در اختیار سمن‌ های فعال در حوزه کودکان کار قرار گرفته است.

دانایی با اشاره به ارائه آموزش به کودکان ساکن در مناطق فاقد مراکز آموزشی، اظهار کرد: طرح الفبای مهارت با هدف توانمندسازی روانی، اجتماعی، فنی و مهارتی کودکان و بانوان مناطق کم ‌برخوردار و کودکان دارای نیازهای ویژه در محلاتی که فاقد مراکز آموزشی و فرهنگی هستند، برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح پژوهشکده مشاغل از دیگر اقدامات ما با هدف بهره ‌مندی از ظرفیت نیروهای داوطلبانه است. این طرح با هدف آشنایی شهروندان با مشاغل مختلف و ارائه آموزش‌ های لازم در حوزه اشتغال‌ زایی، توانسته در فعال ‌سازی نیروهای داوطلب در ذیل برنامه‌‌های نذر فرهنگی نقش موثری ایفا کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی بیان کرد: در قالب این طرح که در مناطق سیزده ‌گانه شهرداری مشهد برگزار شد، سمینارهای آموزشی برای زنان سرپرست خانوار و کارگاه ‌های کارآفرینی برای نوجوانان و شهروندان برگزار شد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار