کد خبر: 1009920
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
مدیرعامل اتحادیه دامداران ضمن اشاره به اینکه دلالان بازار نهاده‌های دامی، دام و گوشت را در دست دارند و قیمت را آن‌ها تعیین می‌کنند، اعلام کرد که اگر دولت اختلاف ارز آزاد و دولتی را به ما بدهد، کره مجانی تحویل آن‌ها خواهیم داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، سعید سلطانی، در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه دامداران دام را برای عید قربان دپو نکرده‌اند و این اقدامات توسط افراد سودجو انجام می‌شود، گفت: در هیچ جای دنیا نوسان قیمتی تا این حد وجود ندارد. دلالان و واسطه‌گران بازار را به دست دارند و جای تشکیلاتی که این شرایط را نظم دهد بسیار خالی است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: در حقیقت دلالان و واسطه‌گران هم بازار نهاده‌ها را در دست خود دارند و هم بازار دام و گوشت را مدیریت می‌کنند. آن‌ها دام را از دامداران پیش خرید کرده و قیمت گوشت را تعیین می‌کنند و تا زمانی که خلأ مدیریت غیردولتی واحد و پاسخگو و همچنین خلأ سیستم نظارتی وجود داشته باشد، این موضوع حل نخواهد شد.

وی همچنین به دپوی دام نیز اشاره کرد و گفت: وقتی دام پروار می‌شود، اگر به بازار نرود برای دامدار هزینه سر بار دارد و نگهداری بیشتر دام مقرون به صرفه نیست، بنابراین نگهداری دام تا عید قربان برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد و ضررش بیشتر از منفعتش است. از طرفی دامدار دام را به صورت مستقیم به بازار عرضه نمی‌کند و حتی صنف قصاب هم دام مورد نیازش را مستقیماً از دامدار خریداری نمی‌کند و سود اصلی به جیب حلقه‌های واسط اضافی بین تولید کننده و مصرف‌کننده می‌رود.

سلطانی با اشاره به اینکه اگر صفر تا ۱۰۰ یعنی از تولید تا مصرف در اختیار تشکل دامداران قرار گیرد این شرایط ساماندهی می‌شود، گفت: اعلام کردیم که اگر توزیع نهاده‌ها در اختیار دامداران باشد گوشت را با قیمت ثابت تحویل بازار خواهیم داد. همچنین در خبر‌ها شنیده شد، برای واردات کره قرار است. ارز دولتی تخصیص داده شود. ما نیز اعلام کردیم که اگر اختلاف ارز آزاد و دولتی را به ما بدهند، کره مجانی تحویل آن‌ها خواهیم داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار