کد خبر: 1009914
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: متأسفانه در دو سال اخیر بخش عمده‌ای از جنگل‌های زاگرس طعمه حریق شده و سوخته‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فرزاد آذریان، نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در اجلاسیه این شورا گفت: دامنه‌های زاگرس یکی از حیاتی‌ترین و ارزشمندترین سرمایه‌های کشور به حساب می‌آید.

وی افزود: استان ما در جنوب این رشته کوه قرار گرفته و با وجود اینکه در یکی از غنی‌ترین زیستگاه‌های کشور واقع شده، اما مردم این استان از این منابع غنی محرومند. آذریان با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در منطقه حفاظت‌شده خائیز گفت: این بحران حاصل بی‌تدبیری مسئولان است که بی‌توجه به این میراث هستند. نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: همین بی‌توجهی باعث چپاول و رویشگاه‌هایی شده که صد‌ها گونه‌های گیاهی و حیوانات نادر را در خود جای داده‌است. آذریان نگاه بی‌تفاوت مدیران کشوری که این شکوه و عظمت را درک نکرده‌اند، دلیل نابودی این میراث گرانبها دانست. وی افزود: در دو سال اخیر بخش عظیمی از جنگل‌های زاگرسی طعمه آتش‌سوزی‌های پی در پی شده و متأسفانه مردم با دستان خالی به مصاف آتش می‌رفتند. نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها کمبود نیرو‌های محیط‌بان، نبود تجهیزات اطفای حریق و بالگرد امدادی را از جمله دلایل ورود خسارت گسترده به میراث طبیعی این منطقه عنوان کرد. وی گفت: نفس‌های قلب زاگرس و طبیعت بکر آن به شماره افتاده‌است، در حالی‌که دو سازمان محیط‌زیست و جنگل‌ها ساکت مانده‌اند. نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها افزود: در حالی که حفظ محیط‌زیست وظیفه دولت است، اما دولت‌ها با بی‌مهری محیط‌زیست را رها کرده‌اند. وی خطاب به معاون پارلماتی رئیس‌جمهوری اظهار داشت: بودجه دو سازمان متولی طبیعت ۹۰۰ میلیارد تومان است و تنها ۱۰ درصد آن صرف حفاظت از میراث طبیعی می‌شود و از دولت و رئیس‌جمهور می‌خواهیم در بودجه این دو سازمان تجدیدنظر کنند و با استخدام نیرو‌ها توجه بیشتری به حفاظت محیط‌زیست داشته‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار