کد خبر: 1009730
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
اجرای تبصره۲ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها در محدوده ای بالغ بر 100 هکتار به مرحله اجرا در آمد.

در این اقدام که با حضور نماینده دادستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته موسوم به نارنجستان واقع در بخش احمدآباد و حدفاصل ملک آباد به دهسرخ بعمل آمد حدوداً 100 قطعه‌ که با احداث دیوار و در مواردی بنا اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داده بودند قلع و قمع گردید.
امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در این عنوان نمود: هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در اراضی کشاورزی جرم محسوب و بر اساس تبصره۲ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مستلزم قلع و قمع است.
وی از بین رفتن منابع و بسترهای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی و هدر رفت منابع آبی برای تفرجگاه‌های شخصی و حتی از بین رفتن امنیت اجتماعی و شغلی را از تبعات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها عنوان نمود.
طهماسبی زاده افزود هر هکتار اراضی کشاورزی به طور متوسط زمینه تولید غذای 20 نفر در طول سال را فراهم می کند که اغلب به صورت دیم و بدون نیاز به استحصال آب از منابع زیرزمینی به چرخه تولید غذا کمک می کنند اما اقدامات برخی از سود جویان و منفعت طلبان باعث شده تا ضمن تجاوز به حقوق عامه اراضی ارزشمند کشاورزی تخریب و از بین برود.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در ارتباط با خبر درج شده اخیر در جراید و فضای مجازی مبنی بر قلع و قمع قطعی شهرک اساطیر عنوان نمود.
به محض صدور و ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر استان متناسب با دادنامه قطعی اقدام مقتضی بعمل خواهد آمد.
وی احتمال قطعیت دادنامه بدوی با توجه به نحوه رسیدگی در مرجع قضایی و مستندات رای را زیاد دانست و اعلام نمود متاسفانه سوءجریاناتی که منجر به صدور مجوزهای غیر قانونی شده و موجبات بازداشت مرتکبین جرائم را فراهم نموده و گزارش‌های مفصل توسط ضابطین قضایی و کارشناسان رسمی دادگستری قطعیت دادنامه بدوی مبنی بر قلع و قمع 19 قطعه از ویلاهای ساخته شده را بسیار محتمل دانست.
در همین ارتباط چند روز گذشته در یکی از جراید به نقل از رئیس کل دادگستری استان خراسان که به نحوی خبر از قطعی بودن قلع و قمع مصادیق تغییر کاربری در مجموعه اساطیر یا باستی هیلز مشهد داده بود اشاره گردیده بود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار