کد خبر: 1009696
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
یک شرکت حقوقی آمریکایی مدعی است دادگاهی در واشنگتن، ایران را به ادعای دست داشتن در حادثه‌ای به سال ۱۹۹۶ در عربستان سعودی، به پرداخت ۸۷۹ میلیون دلار غرامت محکوم کرده است.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: در ادامه رویکرد‌های ضد ایرانی نهاد‌های آمریکایی و ترویج سیاست ایران هراسی در جهان، دادگاه فدرال واشنگتن بدون ارائه سند و مدرک مستدل ایران را به دست داشتن در انفجار «برج الخُبَر» واقع در عربستان سعودی به سال ۱۹۹۶، متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از «پی‌آر نیوزوایر»، دادستان شرکت حقوقی MM~LAW LLC روز سه‌شنبه خبر داد که این دادگاه با مقصر دانستن افراد حامی ایران در این حادثه، تهران را به پرداخت غرامت ۸۷۹ میلیون دلاری محکوم کرده است.

در تاریخ بیست‌وپنجم ژوئن سال ۱۹۹۶ بود که یک کامیون بمب‌گذاری شده مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی واقع در شهر «الظهران» منفجر شد که بر اثر آن ۱۹ نظامی آمریکایی کشته و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دادگاه مدعی است ایران دستورات مقتضی و بیش از ۲ تُن مواد منفجره را در اختیار عاملان حامی خود قرار داده تا با جاسازی در یک کامیون، آن را مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر کنند.

ادعای این دادگاه و شرکت حقوقی مذکور در منتسب کردن این حادثه به ایران در حالی است که در سال ۲۰۰۷ «ویلیام پِری» وزیر دفاع وقت آمریکا (در دولت بیل کلینتون) علناً اعلام کرد این انفجار، کار سازمان تروریستی «القاعده» بوده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
بعد از 40 سال هنوز نمی فهمم از نظر حقوقی چطور ممکنه یک دادگاه محلی و داخلی بتونه برای مصادره اموال یک کشور ثالث در دعوای حقوقی بین المللی رای صادر کنه!؟ اصلا جور در نمیاد. یه دادگاه توی آمریکا رای می ده و اجرا میشه! قابل درک نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تو برجام ظریف جون این حق رو بهشون داده
کجاشو دیدی مونده هنوز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
پایه های تمدن مدرن آمریکا توسط توحش هیئت حاکمه بی خرد آمریکا در حال سست شدن و در هم شکستن است و تنها راه نجات آمریکا توجه به خواسته عدالت‌خواهانه مردم و دوری از نژاد پرستی است این سخن یا یک دیدگاه نیست اگر آمریکا همچنان به این وضع و رفتار نژاد پرستانه و تحریم‌های نابخردانه علیه جهان ادامه دهد جامعه پیشرفته آمریکا به قهقرا خواهد رفت و در آینده ای نزدیک دیگر نشانی از آمریکای قدرتمند در جهان نخواهد بود...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار