کد خبر: 1009650
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
فرهادی:
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کرد: خدمت دهنده موظف است از ارائه خدمت به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کرد: خدمت دهنده موظف است از ارائه خدمت به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کند.

وی با بیان این مطلب گفت: در جلسات ستاد ملی کرونا تصمیمات خوبی گرفته شده و تاکید شده است تمام پروتکل‌های بهداشتی باید اجرا شوند و مسئول اجرا هم تمام دستگاه‌ها هستند. نظارت کماکان بر عهده وزارت بهداشت است و این وزارتخانه باید اقدامات کنترلی اش را تشدید کند.

وی تصریح کرد: خدمت دهنده و خدمت گیرنده و فضایی که کار و خدمات در آن صورت می‌گیرد مورد هدف هستند. معنایش این است که خدمت دهنده و خدمت گیرنده هر دو وظایفی دارند. یعنی اگر من خدمتی را از یک فروشگاه زنجیره‌ای می‌گیرم این فروشگاه باید در صورتی به من خدمت دهد که پروتکل بهداشتی را رعایت کرده باشم. در فضای سربسته ماسک زده باشم و فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده باشم.

فرهادی ادامه داد: نکته دیگری که ستاد مصوب کرد این است که بر اساس این مصوبه رنگ بندی‌ها و فعالیت گروه‌های شغلی مطابق دستورات کشوری انجام نمی‌شود. یعنی این که ما ابتدای شیوع کرونا مثلا می‌گفتیم رستوران‌ها در کل کشور تعطیل هستند، اکنون چنین نیست. تصمیم خوب ستاد ملی کرونا در این مرحله این است که اختیار داده با توجه به رنگ بندی‌ها و تعیین گروه‌های شغلی، محدودیت‌ها در سطح شهرستان و حتی شهر و روستا اعمال شود.

وی افزود: یعنی اگر یکی از شهر‌های یکی از شهرستان‌های یک استان قرمز شده است، ما محدودیت‌های گروه‌های شغلی را فقط در آن شهر اعمال می‌کنیم و دلیلی ندارد که مثلا تالار‌های پذیرایی در کل کشور تعطیل شوند. طبیعتا در جایی که وضعیت قرمز و در مرز هشدار است محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

فرهادی بیان داشت: مزیت دیگر این تصمیم این است که زمانی که پروتکل‌ها را رعایت کنیم گشایش‌ها هم ایجاد و کسب و کار‌ها رونق پیدا می‌کند. زمانی که رعایت نکنیم و شرایط به مرز خطر برسد، محدودیت‌های شغلی اعمال و رونق کسب و کار کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکسری هم واحد صنفی داریم که این واحد‌ها بنا به طبیعت کارشان مخاطراتشان بیشتر است مثل تالار‌های پذیرایی، استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی، شهربازی‌ها و باغ وحش‌ها و ... طبیعتا اینها، چون جمعیتی در آن جا تردد می‌کند، حتی با رعایت پروتکل‌ها در مناطق قرمز این مکان‌ها دچار مشکل خواهند شد. چون در یک مرکز تفریحی آبی که مردم خانوادگی برای تفریح می‌روند محدودیت نمی‌توان ایجاد کرد، زیرا تمرکز جمعیت خواهد بود لذا در مناطق قرمز فعالیت این مراکز ممنوع است.

فرهادی گفت: حتی در مناطق سفید و زرد هم این مراکز باید با رعایت دقیق‌تر پروتکل‌ها باز باشند. برای همین طی هماهنگی‌هایی با وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی و جلسات فیمابین توافقاتی انجام و به استخر‌ها در مناطق سفید و زرد اجازه فعالیت داده شد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: دغدغه از آب استخر‌ها در این مناطق نداریم. البته اگر سیستم تصفیه آب و PH و کلر آزاد آب در حد استاندارد باشد، ویروس کوید ۱۹ نمی‌تواند فعالیت کند. نگرانی ما سطوح مشترکی است که این مراکز دارند. رختکن و سرویس‌های بهداشتی، راهرو‌های تردد، بوفه، سطوح لبه استخر‌ها می‌تواند ویروس را منتقل کند و زدن ماسک هم برای شناگر معنا ندارد.

وی افزود: برای همین در مناطق سفید فعالیت‌های استخر‌ها آزاد و در مناطق زرد با تایید مرکز بهداشت شهرستان می‌تواند فعال باشد؛ لذا استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی که امکان فاصله گذاری داشته باشند در این مناطق می‌توانند فعال باشند. چون برخی مراکز حتی اگر بخواهند هم امکان فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها را ندارند.

فرهادی تاکید کرد: تالار‌های پذیرایی هم در مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه باز هستند. این به این معنی نیست که این تالار‌ها جمعیت کثیری در خود جای دهند و ارتباطات نزدیک برقرار باشد. در واقع فعالیت تالار‌های پذیرایی شبیه یک رستوران خواهد بود و با حداکثر نصف ظرفیت تالار‌ها می‌توانند جمعیت بپذیرند.

وی گفت: یک تالار زمانی می‌تواند نصف گنجایش خود جمعیت بپذیرد که فاصله یک تا دو متری بین میز‌ها رعایت شده باشد.

فرهادی ادامه داد: در نظر است که با توجه به افزایش بیماری در برخی مناطق تشدید نظارت و کنترل توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اعمال شده و با همکاری دستگاه‌های مربوطه خصوصا ناجا و مقامات قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی نظارت صورت گیرد.

وی گفت: قرار است در مورد جا‌هایی که فاصله گذاری‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد قضایی و حقوقی انجام شود. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به افزایش بیماری و بستری شده است؛ لذا دو روش ساده بیشتر برای این بیماری نمی‌شناسیم. یک رعایت بهداشت و زدن ماسک و دوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این دو مورد را اگر همه رعایت کنند طبیعتا شرایط به شرایطی که بیماری کنترل شده بود برمی گردد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
عدم رعایت پروتکل در وسایط نقلیه عمومی که بعلت کمبود چند ساله و عدم رسیدگی می باشد را به چه شخصی باید گفت؟
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
و این یعنی بازی با جان مردم!
باید به احمقی که این مصوبه را در سر پرورانده تبریک گفت زیرا وقتی تحت فشار هستیم و به دنبال بهانه میگردیم اینگونه مصوبات یعنی فرار از زیر بار مسئولیت اما چرا؟
در تصادفات رانندگی همین مصوبه را قبول کنیم!
بیشتر موتور سوارهای ما در حالیکه صد ردصد مقصر هستند و تمام قوانین را زیر پا میگذارند در حال پرش کردن در پشت بامهای خیابانها هستند چرا هیچکس جلوی انها را نمیگیرد؟
و بسیاری دیگر از این دست جرایم که در کشور از کرونا خسارتش بیشتر شده ولی خیال همه راحت است. کنکور سراسری را نگاه کنید چه خسارتی به کشور زده ولی باید باشد! چرا؟ چون برای مسئولین ما درآمد زاست؟ بابا بروید مغزهای پوکتان را شستشو دهید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار