کد خبر: 1009625
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
نخست‌وزیر پیشین مالزی در گفتگو با یک شبکه خبری با اشاره به شکافی که به دنبال جدایی سنگاپور از مالزی بین دو طرف به وجود آمد، گفت که انگلیس با پرداخت پول به مالزی، سنگاپور را از این کشور خریده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ماهاتیر محمد در چهاردهمین قسمت مصاحبه‌اش با یکی از برنامه‌های شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «سنگاپور در گذشته بخشی از کشور مالزی بود، اما انگلیس با پرداخت ۶۰ هزار دلار آن را از مالزی خریداری کرد و سالیان طولانی در آن ساکن بود. پس از خارج شدن انگلیسی‌ها از سرزمین سنگاپور، رهبران مالزی با الحاق مجدد سنگاپور به خاک کشورشان مخالفت کردند، زیرا دریافتند که ساکنان سنگاپور از نظر ساختار جمعیت در مالزی و تمامی کشور‌های منطقه کاملاً تفاوت یافته‌اند.»

به گفته وی، پس از آنکه سنگاپور پیشرفت کرد و برای آموزش نیرو‌های نظامی خود از ارتش رژیم صهیونیستی کمک گرفت، اختلافات بسیاری میان این کشور و همسایه بزرگش مالزی نمایان شد. نخست‌وزیر پیشین مالزی همچنین گفت: «یکی از برجسته‌ترین این مشکلات توافقنامه‌های فروش آب بود که توافقنامه‌های غیرمنصفانه‌ای علیه مالزی به شمار می‌رفت.» وی همچنین از مشکل راه‌آهن و حقوق کارگران مشغول کار مالزیایی در سنگاپور به عنوان دو مشکل برجسته بین دو کشور نام برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار