کد خبر: 1009584
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت:
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در کلانشهر مشهد از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشد بیش از سه برابری داشته است.

 محمدحسین بحرینی در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: از هفته دوم خردادماه امسال تاکنون شاهد رشد چشمگیر تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در شهر مشهد و بیشتر مناطق استان خراسان رضوی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: این در حالی است که طی این مدت تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کلانشهر مشهد نیز رشدی حدود دو برابر داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد و همچنین بیمارستان شریعتی این شهر به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است و در صورت تکمیل شدن ظرفیت آنها مراکز درمانی دیگری ویژه این گونه بیماران اختصاص خواهد یافت.
بحرینی افزود: تعداد مبتلایان بستری در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد طی مدت یاد شده بیش از دو برابر رشد کرده است.

وی ادامه داد: تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود از نیمه دوم خردادماه تاکنون رشدی سه برابر داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر فرهنگ‌سازی برای مردم در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین راهکار مقابله با کروناست چرا که پایان فعالیت این ویروس مشخص نیست و باید با آن زندگی کرد.
بحرینی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که در ارتباطات دو فرد با یکدیگر اگر یک نفر از آنان ماسک داشته باشد خطر انتقال ویروس تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر دو طرف ماسک داشته باشند حدود یک و نیم درصد خطر ابتلا وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار