کد خبر: 1009576
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

رپورتاژ آگهی/ چسب سنگ جلاسنج یکی از بهترین برندهای چسب سنگ موجود در بازار است. جلاسنج نامی تجاری و آشنا در صنعت تولید چسب می باشد که کیفیت محصولات و کالاهای این برند به تمامی افراد متخصص ثابت شده است و انتخاب اولشان برای خرید یک چسب سنگ، بدون شک چسب سنگ جلاسنج می باشد.

بهترین چسب سنگ دنیا را می شناسید ؟

موارد استفاده از چسب سنگ جلاسنج

همانطور که از نام این چسب پیداست، این محصول مناسب برای چسباندن انواع سنگ ها از جمله گرانیت، سنگ مرمر، سنگ چینی، کوارتز، سنگ مهندسی شده، کوارتزیت، تاسوس، تراورتن و موارد دیگرمی باشد. با استفاده از این چسب خیال تان از بابت استحکام کار راحت است و حتی پس از گذشت سال ها می بینید که قطعاتی که با این چسب بهم متصل شده اند، کوچکترین شکافی بین شان ایجاد نشده است.

ترکیبات سازنده چسب سنگ

فرمول ساخت چسب سنگ، تقریبا پیچیده است و از مواد خاص و قدرتمندی برای ساخت آن استفاده می شود. متریال اولیه و سازنده آن باید کیفیتی درجه 1 داشته باشند تا از ترکیب آن ها محصولی قدرتمند و درجه 1 مانند چسب سنگ جلاسنج حاصل شود.

اما شاید این سوال شما نیز باشد که متریال چسب سنگ جلاسنج از چیست؟

ترکیبی از پلی استر
وینیل استر
پلی اپوکسی
اپوکسی
چسب داخلی و خارجی
محلول ضد زردی
ضد آبها
خشک کننده سریع

از مواد سازنده چسب سنگ جلاسنج می باشند که میزان و نسبت ترکیب آن ها در یک چسب، کیفیت و درصد خلوص آن چسب را مشخص می کند. هر چقدر میزان ترکیب این مواد به فرمول اصلی نزدیک تر باشد، آن چسب سنگ از کیفیت بیشتری برخوردار است و بالعکس.

بهترین چسب سنگ دنیا را می شناسید ؟

ویژگی های چسب سنگ جلاسنج

محصولات چسب جلاسنج پرکننده های آکریلیکی هستند که برای استفاده در چسباندن سنگ های طبیعی بخصوص گرانیت، طراحی شده اند. این چسب ها از رنگی روشن، شفاف و کاربردی آسان برخوردار هستند. چسبنده و پر کننده جلاسنج مایعیسیال و روان است که برای پر کردن ترک های ریز و تقویت سنگ طراحی شده است. تمام فرمول های ساخت و ترکیب این چسب، بر پایه استفاده از خمیر سخت کننده بنزوئیل پراکسیدساخته و اجرا می شوند.

کاربرد چسب های سنگ در صنعت

این چسب ها برای اتصال قطعات سنگ های طبیعی و چدن مناسب هستند و در چسباندن سنگ های گرانیتی و چدن بی نظیر عمل می کنند. موارد مصرف چسب های سنگ جلاسنج می تواند یکی از گزینه های زیر باشد:

 
تحکیمو چسباندن صفحات چند لایه
تعمیر سنگ
وصلهسنگ های ترک خورده و شکسته
تقویت کننده مواد شکننده
پر کردن منافذ سنگ
رفع تراشه های سنگی

همچنین این محصول قابلیت رنگ پذیری دارد تا با استفاده از خمیرهای رنگ آمیزی پلی استر، به رنگ همان سنگیدر بیاید که قرار است در کار استفاده شود، درآید. با مخلوط کردن چسب سنگ جلاسنج با سایه کمی تیره تر از رنگ واقعی سنگ، می توان بهترین سایه را بدست آورد.

دستورالعمل استفاده از چسب سنگ جلاسنج

این چسب در مواقعی که طبق دستورالعمل زیر مورد استفاده قرار می گیرد، مؤثر است:

  • آماده سازی

اولین قدم برای استفاده از این محصول شروع با یک سطح تمیز و خشک است. برای این کار، با استفاده از یک ماده شوینده مناسب سطح آن را کاملاً تمیز کنید و مطمئن شوید که تمام چربی ها، روغن، گرد و غبار یا خاک را از سطحی که چسبیده است جدا کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه سطوح را کاملاً خشک کنید. اگرچه این محصول به سطوح مرطوب نیز متصل می شود، اما سطوح خشک بهتر پاسخ می دهند و اگر سطح کاملاً خشک باشد، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

  • دستورالعمل های ترکیب

درست مانند روش آماده سازی، مخلوط کردن این چسب نیز قواعدی دارد که دانستن آن ها به هنگام استفاده، نتیجه بهتری را ارائه می دهد. در زیر لیستی از مواردی که باید در هنگام مخلوط کردن ماستیک و سفت کننده در ذهن داشته باشید، ارائه شده است:

 
اگر چسب را رنگ آمیزی کردید،قبل از مخلوط کردن مایع با سخت کننده، خمیر (های) رنگی را به ماستیک اضافه کنید.
از بهترین سفت کننده ها به میزان 2٪تا 4٪ازوزنماستیک برایگرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید.
سخت کننده اضافی زمان چسبیدن را سرعت می بخشد. با این حال، استفاده بیش از حد از سخت کننده، باعث زرد شدن رنگ آن شده و استحکام کار را کاهش می دهد.
اگر از سخت کننده خیلی کمی استفاده شود، باعث می شود که مخلوط به درستیعمل نیاید.
فرآیندترکیب می تواند تحت تأثیر دمای محیط باشد. درجه حرارت گرمتر روند پخت را سرعت می بخشد،
برای رسیدن به بهترین نتیجه باید محصول کاملاً مخلوط شود.

نکات مهم:

پس از شروع چسب زدن، نبایدکرک و پرز لابلای درز کار رود.
مواد اضافیبایستی با تیغیا اسکنه برداشته شود.

روش های پاک کردن چسب سنگ جلاسنج

گاهی ممکن است در اثر یک اشتباه، مقداری از چسب سنگ بر روی سطوحی بریزد که لازم است سریعا پاک شود. شما می توانید برای پاک کردن این چسب از  تولوئن یا استون استفاده کنید. در صورت تماس با دست ها، باید با پاک کننده Handless Waterیایک حلال مناسب مانند Cupran تمیز شوند. البته توصیه اکید ما این است که هنگام استفاده از این چسب، از دستکش استفاده کنید.

شرایط نگهداری چسب سنگ

پس از هر بار مصرف، اطمینان حاصل کنید که درب چسب را مجکم بسته اید. چون در صورتی که هوا به محلول چسب بخورد، کارایی و قدرت خود را از دست می دهد. همچنین هرگز چسب سنگ خود را در دمای بیش از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) قرار ندهید.

محصولات شیمیایی برای افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد، باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند. دمای ذخیره سازییک عامل بسیار مهم در به حداکثر رساندن ماندگاری محصولات است. مواد چسبنده باید در محیطی خنک، (10 درجه سانتیگراد) نگهداری شوند و هرگز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

 

در صورت رعایت نکات گفته شده، این محصولات باید حداقل یک (1) سال عمر مفید داشته باشد.

اقدامات احتیاطی و ایمنی

تمام اقدامات را مطابق با توضیحات درج شده بر روی ظرف محصول رعایت کنید. از تماس با پوست، چشم و دستگاه تنفسی خودداری کنید. از دستکش های محافظ استفاده کرده و در یک محل تهویه مناسب کار کنید.

امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله، به اطلاعات شما در زمینه استفاده از چسب سنگ جلاسنج چیزی افزوده باشد.

جهت خرید چسب سنگ جلاسنج می توانید به فروشگاه اینترنتی ابزار میهن www.abzarmihan.com  مراجعه کنید.

همچنین در صورت تمایل می توانید از دیگر چسب های ابزار میهن مانند چسب 123 نیز دیدن نمایید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار