کد خبر: 1009547
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان این بیماری ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۰۵ نفر شده است.
سرويس جامعه جوان آنلاين: روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمار‌ها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به ۵۴۰ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۰۵ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون شش میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۴۶۳ هزار و ۳۷ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی چهار میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۵ نفر وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۹۸۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

هم‌چنین از هفت میلیون و ۲۷۷ هزار و ۶۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا شش میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۹۱ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۴۰ هزار و ۶۷۷ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا سه میلیون و ۴۰ هزار و ۸۳۳ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۹۷۹ قربانی
۲. برزیل یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۷۱ مبتلا، ۶۵ هزار و ۵۵۶ قربانی
۳. هند ۷۲۰ هزار و ۳۴۶ مبتلا، ۲۰ هزار و ۱۷۴ قربانی
۴. روسیه ۶۸۷ هزار و ۸۶۲ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۹۶ قربانی
۵. پرو ۳۰۵ هزار و ۷۰۳ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۷۲ قربانی
۶. اسپانیا ۲۹۸ هزار و ۸۶۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۸۸ قربانی
۷. شیلی ۲۹۸ هزار و ۵۵۷ مبتلا، ۶۳۸۴ قربانی
۸. انگلیس ۲۸۵ هزار و ۷۶۸ مبتلا، ۴۴ هزار و ۲۳۶ قربانی
۹. مکزیک ۲۶۱ هزار و ۷۵۰ مبتلا، ۳۱ هزار و ۱۱۹ قربانی
۱۰. ایران ۲۴۳ هزار و ۵۱ مبتلا، ۱۱ هزار و ۷۳۱ قربانی

پس از آن کشور‌های ایتالیا با ۲۴۱ هزار و ۸۱۹ مبتلا، پاکستان با ۲۳۱ هزار و ۸۱۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۱۳ هزار و ۷۱۶ مبتلا، ترکیه با ۲۰۶ هزار و ۸۴۴ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۲۰۵ هزار و ۷۲۱ مبتلا، آلمان با ۱۹۸ هزار و ۵۷ مبتلا، فرانسه با ۱۶۸ هزار و ۳۳۵ مبتلا، بنگلادش با ۱۶۵ هزار و ۶۱۸ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۲۰ هزار و ۲۸۱ مبتلا، کانادا با ۱۰۵ هزار و ۹۳۵ مبتلا و قطر با ۱۰۰ هزار و ۳۴۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس چین با ۸۳ هزار و ۵۶۵ مبتلا، آرژانتین با ۸۰ هزار و ۴۴۷ مبتلا، مصر با ۷۶ هزار و ۲۲۲ مبتلا، سوئد با ۷۳ هزار و ۶۱ مبتلا، اندونزی با ۶۴ هزار و ۹۵۸ مبتلا، بلاروس با ۶۳ هزار و ۸۰۴ مبتلا، اکوادور با ۶۲ هزار و ۳۸۰ مبتلا، عراق با ۶۲ هزار و ۲۷۵ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۱۶ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۲ هزار و ۶۸ مبتلا، هلند با ۵۰ هزار و ۶۵۷ مبتلا و کویت با ۵۰ هزار و ۶۴۴ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشور‌های قزاقستان، اوکراین، عمان، سنگاپور، فیلیپین، پرتغال، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان و غنا بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار