کد خبر: 1009501
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از تبدیل سدها و بندهای استان به فضاها و تاسیسات گردشگری خبر داد.
ابوالفضل مکرمی‌فردر جلسه کمیته گردشگری آب استان که در شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌رضوی برگزار شد، عنوان کرد: براساس تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سدهای استان به عنوان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وی افزود: براساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شرکت آب منطقه‌ای سدها و بندهای دارای ظرفیت جذب گردشگر از جمله سدفریمان، سددرونگر، سدسلامی و سایر سدها و بندهای استان به فضای گردشگری تبدیل خواهند شد.
مکرمی‌فر تصریح کرد:گردشگران با توجه به تنوع فضاها و ظرفیتهای سرمایه‌گذاری که در این مناطق ایجاد خواهد شد امکان بازدید خواهند داشت.
 مکرمی‌فر یادآور شد:در استان خراسان رضوی بیش از 20 سد و بند با ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از آن‌ها در راستای توسعه گردشگری هستیم.
محمد علایی مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌رضوی در این جلسه بیان کرد:در طرح‌های گردشگری تأسیسات آبی حراست از آثار باستانی و حفظ و پایداری شرایط زیست محیطی باید بطور کامل توسط سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار