کد خبر: 1009467
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
سومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو روز گذشته به ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد. در این جلسه برخی شکات روند ثبت‌نام خودرو در این شرکت و تحویل نگرفتن خودرو‌های ثبت‌نامی پس از حدود سه سال را شرح دادند.
ابراهیم مشیریان
سرویس جامعه جوان آنلاین: قاضی در ابتدای جلسه روز گذشته دادگاه گفت: عده‌ای از شاکیان و متهمان در جلسه حاضر هستند و، چون امکان دعوت همه آن‌ها نیست که در یک جلسه حضور یابند، به ناچار در چند جلسه شکات را دعوت می‌کنیم. لازم می‌دانم تذکر بدهم که موضوع جلسه استماع اظهارات شکات و سپس دفاعیات متهمان است.

پس از آن، قاضی از تعدادی شکات شرکت عظیم خودرو خواست در جایگاه قرار گیرند و شکایت خود را مطرح کند.

در صدور حکم تعجیل شود

یکی از شاکی‌ها به جایگاه آمد و گفت: اقدام به خرید سانتافه از شرکت عظیم خودرو کردم. به من اطمینان دادند خودرو وارد شده‌است و جای نگرانی نیست؛ حاصل زندگی‌ام را ثبت‌نام کردم. از دادگاه خواهش دارم معاونان این جرم را بیاورند زیرا آن‌ها باعث این اتفاق شدند. نوعی برخورد شود که به قیمت روز نصف پول خودرو‌ام را بدهند. من نصف پول خودرو را داده‌ام. دو سال و دو ماه است که پول را داده‌ام، خواهش می‌کنم در صدور حکم تعجیل شود تا ما زودتر به حقمان برسیم.

شاکی دیگری هم شکایت خود را مطرح کرد و گفت: ۴ هزار خانواده مالباخته و آسیب‌دیده از کلاهبرداری مهندسی‌شده هستیم.

چرا کارخانه شروع به تولید نمی‌کند؟!

یکی دیگر از شکات با اعلام رئیس دادگاه در جایگاه قرار گرفت و گفت: در سال ۹۷ منزلم را فروختم و از ترس از دست دادن سرمایه‌ام به عظیم خودرو مراجعه کردم و خودروی هن تنگ را دیدم و پس از مدتی متوجه شدم که دفاتر پلمب و مدیرش بازداشت شده‌است؛ دغدغه من مالی است که از دست مردم خارج شده و تقاضا دارم زودتر به حق خود برسند. با ورود دادستان دستور خرید ckd (قطعات منفک از هم خودرو) صادر و امیدی ایجاد و ۲۱ بهمن ۹۸ محموله وارد گمرک شد، اما از تولید خبری نشد. در شرکت حضور پیدا کردم و استارت تولید زده‌شد و ماه گذشته از کارخانه بازدید کردم. خرداد ۹۷ مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان واریز کردم. چرا کارخانه شروع به تولید نمی‌کند تا مشکل مردم حل شود؟ نظارت قوه قضاییه نباید در این روند برداشته شود.

بزک‌کرده‌ها و قوی هیکل‌ها

یکی دیگر از شکات در جایگاه قرار گرفت و بیان کرد: بهمن ۹۶ دو دستگاه خودرو هیوندا توسان به همراه یکی از دوستانم خریداری کردیم؛ به ما گفته بودند هر ۹۰ روز سود می‌دهند، اما ندادند. در محل شرکت علاوه بر پرسنل بزک کرده، افراد درشت هیکل هم حضور داشتند؛ زندگی من به خاطر این قضیه در حال از هم پاشیدن است.

وی افزود: دو مبلغ ۱۱۵ میلیون تومانی پرداخت کردم و اقدامات این‌ها عین کلاهبرداری است. تقاضا دارم کارشناسان فروش را هم به دادگاه بیاورید. چگونه متهم دستگیر شده و ششم اردیبهشت ماه سال جاری در سایتشان مطلب می‌گذارند و به تولید اشاره می‌کنند؟!

۲۵۰ پلاک برای مدیرعامل!

خانم دیگری هم به عنوان شاکی گفت: سال ۹۵ ثبت‌نام کردم و با زبان بازی قرار داد ۱۸۰ روزه بستند. موقع قرارداد رسید، اما خبری نشد، شکایت کردم. سال ۹۵ متضرر شدم همان موقع باید جلوی این فرد گرفته می‌شد. ۲۵۰ پلاک به نام این فرد است. در حالی که هر فرد فقط سه تا پلاک می‌تواند داشته باشد؛ یکی از بانک‌ها گفت من حساب این فرد را نمی‌دهم. او افرادی را خریده‌بود. من به جرم کلاهبرداری از این فرد به دادسرا شکایت کردم. هر روز به شعبه عباس‌آباد می‌رفتم و می‌گفتم پول‌هایتان را به حساب این‌ها نریزید، کلاهبردار هستند و الان دعای خیلی‌ها پشت سرم است! من اگر پول نقد داشتم، می‌رفتم خودرو می‌خریدم و الان جزو این جمعیت نبودم.

در نهایت قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری جلسه آینده متعاقباً اعلام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار