کد خبر: 1009463
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در گفت‌وگویی با سایت جماران گفته که «امروز اهمیتی ندارد کدام جریان چه کرده یا چه می‌کند، بلکه باید ببینیم کدام جریان برای آینده و حل مسائل مردم ایران برنامه دارد. همان‌طور که در مورد انتخابات مجلس نیز قابل پیش‌بینی بود، انتخاباتی رقابتی و پرشور می‌توانست به بازسازی روابط و ملت کمک شایانی کند، به نظرم اگر انتخابات آینده ریاست جمهوری رقابتی باشد و در آن شخصیت‌های نه الزاماً اصلاح‌طلب و نه لزوماً اصولگرا و به تعبیری بهتر، شخصیت‌هایی که دارای جامعیت مدیریتی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند بتوانند وارد صحنه شوند و اختیارات کافی برای پیشبرد امور کشور داشته باشند، حتماً مسائل زیادی در جامعه حل خواهد شد.»

‌در واقع مرعشی می‌گوید باید ببینیم کدام جریان برنامه دارد و اهمیتی ندارد کدام جریان چه کرده است. در حالی که جریان متبوع مرعشی اگر برنامه‌ای داشت که به کار این روز‌های کشور می‌آمد، با توجه به اینکه دولت را در دست دارد، آیا نباید آن را پیاده می‌کرد که اوضاع کشور سر و سامان بگیرد؟ و آیا به‌هم‌ریختگی وضعیت کشوری که قوه مجریه‌اش دست جریانی است که مرعشی هم عضو آن است، به معنای آن نیست که این جریان یا برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد و یا برنامه‌اش درست نیست؟ برای همین است که ازقضا اینکه جریانات مختلف چه کرده‌اند، حایز اهمیت است.

او در ادامه گفته: «ما در آینده نیازمند دولتی هستیم که از یک طرف به آرمان‌های نظام، انقلاب و ارزش‌هایی که رهبری مدافع آن‌ها هستند پایبند بوده و از طرف دیگر این قدرت و جایگاه را داشته باشد که تیم کارشناسی کشور را بسیج و مسائل بین‌المللی ایران را حل و فصل کند و همچنین بتواند به بهبود روابط میان دولت و ملت یاری برساند. کسی که قادر باشد تک تک مشکلات را حل و فصل کرده و کشور را در راستای کاهش مشکلات مردم و اداره بهینه قرار دهد. این نیازی است که امروز داریم و من امیدوارم که ان‌شاءالله کشور به این سمت حرکت کند. قطعا اگر در چنین شرایطی قرار گیریم، جبهه اصلاحات نیز دارای توانایی‌هایی هم در احزاب و هم شخصیت‌های خود است و می‌تواند برنامه جامعی عرضه کرده و راهکار‌های مفیدی برای کمک به رهبری، نظام و مردم ارائه کند.»

وپاسخ به مرعشی صرفاً یک عبارت است: توانایی جبهه اصلاحات در ارائه برنامه جامع برای اداره کشور را در وضعیت کنونی کشور، پس از هفت سال که قوه مجریه و چهار سال قوه مقننه را در اختیار داشتند، می‌توان دید.

اکبر ترکان، مدیر سابق دولت روحانی و از حامیان او هم روز گذشته طی یادداشتی با حمله به اصولگرایان برای طرح موضوع سؤال از رئیس جمهور، نوشته «دولت هفت سال روی این کار‌ها زحمت کشیده و افتخارهمه است، نه افتخار یک فرد خاص باشد. اصولگرا‌ها نباید از این موفقیت‌ها ناراحت باشند، چون افتخار آن‌ها هم هست و آن‌ها هم از دستاورد‌های انقلاب خوشحال می‌شوند. پیشنهاد می‌کنم از دستاورد‌ها عصبانی نباشند. از دستاورد‌ها حمایت کرده و همه بدان افتخار کنند. همه ایرانیان باید از موفقیت‌های کشور هرچقدر هم کوچک احساس افتخار کنند تا این موفقیت‌ها را در شرایط سخت تحریمی به‌دست می‌آوریم. کار‌هایی که در دولت، وزارتخانه‌ها و همین‌طور در دستگاه‌های دیگر انجام شده، قابل‌توجه و تقدیر است.» به نظر می‌رسد ترکان قدر مرعشی واقع بین نیست و به جای رد هرگونه نقد عملکرد، تلاش کرده برای دولت روحانی دستاورد و افتخار بتراشد!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
1
1
هر موقع موفقیت بوده خودشان بودند و هر خراب کاری بوده یه جوری از رهبر مایه می‌گذارند. چطور که موقع انتخابات میشه خودشان و جر میدن که رای بگیرند.. مگر در سیستم نبودند و نا آشنا بودند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار