کد خبر: 1009450
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانش فنی ساخت واکسن کرونا در ایران نیز پا به پای دنیا جلو می‌رود و وزیر بهداشت مستقیما بر این موضوع نظارت دارد، گفت: با این حال اگر واکسنی در کشور‌های دیگر ساخته شود و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد، قطعا ما نیز از آن استقبال خواهیم کرد.
سرويس جامعه جوان آنلاين: دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین نتایج حاصل از اقدامات دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن کرونا، گفت: دانشمندان ایرانی همپای سایر کشور‌های جهان در حال تحقیق بر روی واکسن کرونا هستند.

وی با بیان اینکه ساخت هر نوعی از واکسن از سه مرحله آزمایشگاهی، تست حیوانی و تست انسانی برخوردار است، افزود: دانش فنی ساخت واکسن کرونا در ایران نیز پا به پای دنیا جلو می‌رود و شخص وزیر بهداشت نیز مستقیما بر این موضوع نظارت دارند و اخیرا نیز اعلام کردند تست‌های حیوانی واکسن پاس شده است.

لاری ادامه داد: البته برای هر واکسنی بحث بی‌خطر بودن و اثربخشی آن بسیار مهم است. همچنین مشخص است که تولید صنعتی واکسن با تولید آزمایشگاهی متفاوت است و از پروسه‌ای طولانی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در مجموع در زمینه ساخت واکسن کرونا پا به پای دنیا مجهزیم، جلو می‌رویم و عقب‌تر از دنیا نیستیم. شخص وزیر بهداشت نیز بر این موضوع نظارت مستقیم دارند و جزییات موضوع در هر مرحله از سوی شخص وزیر اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره مباحث مطرح شده در زمینه واکسن اروپایی کرونا و اینکه آیا ایران درخواستی برای خرید این واکسن داشته یا خیر، گفت: اگر واکسنی در کشوری تولید شود و سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کند، قطعا ما نیز درخواست استفاده از آن را خواهیم داشت. اما هنوز اطلاعاتی در این زمینه نیامده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: البته پروسه تولید واکسن پروسه‌ای طولانی است و به همین دلیل هم بزودی و قطعا تا یکسال آینده واکسنی تولید نخواهد شد. با این حال اگر واکسنی در کشور‌های دیگر ساخته شود و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد، قطعا ما نیز از آن استقبال خواهیم کرد و برای تامین آن اقدام می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار