کد خبر: 1009431
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای احداث و تکمیل مسکن روستایی، گفت: سقف وام مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و به زودی با ابلاغ بانک مرکزی، اعطای آن آغاز می‌شود.
سرويس جامعه جوان آنلاين: علیرضا تابش در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ۹۰ میلیاردی بنیاد مسکن با بانک قرض الحسنه مهر ایران، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن محرومان در روستا‌های کشور، گفت: ساخت ۵۴ هزار واحد روستایی در ۱۴ استان کشور از حدود دو سال پیش آغاز شده است و کلنگ ساخت خانه‌های جدیدی در ماه‌های گذشته در برخی استان‌ها بر زمین زده شده است.

وی گفت: کار ویژه دولت در ساخت مسکن محرومان این است که سهم آورده متقاضیان را دولت معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به همراه تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند تا یک واحد ۶۰ متری با مشارکت دولت و بانک و بدون آورده متقاضی احداث شود.

تابش خبر داد که پیش‌تر آورده دولت ۲۵ میلیون تومان بود که اخیرا به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و بر این اساس ساخت ۲۰ هزار واحد از این ۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

تابش گفت: باقی واحد‌های مسکونی در مرحله پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی قرار دارند و اکنون در استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل، قم، کردستان، کرمان، گلستان و سیستان‌و بلوچستان در حال ساخت مسکن روستایی هستیم.

وی با توضیح اینکه مسکن محرومان در روستا‌ها و شهر‌های کوچک اجرایی می‌شود، گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حاشیه شهر‌های مشهد، چابهار، زاهدان و دوگنبدان به این بنیاد واگذار شده است، همچنین تاکنون مسکن محرومان را در دو استان کرمان و خراسان جنوبی تحویل داده‌ایم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای احداث و تکمیل مسکن روستایی، گفت: سقف وام مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و هفته گذشته در هیات دولت به تصویب رسید و به محض ابلاغ بانک مرکزی، جاری می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت قرار شده تا هر سال ۱۵ درصد به سقف تسهیلات اضافه شود قرار شد تا امسال نیز برای سهمیه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد پرداخت شود. سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی برای سال گذشته ۴۰ میلیون تومان بود.

آیین امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه به منظور کمک رسانی به احداث و تکمیل مسکن روستایی، ظهر امروز در ساختمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضای مدیران بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران درآمد.

این دومین برنامه مشترک دولت و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف توسعه، احداث و تکمیل مسکن روستایی است.

دوسال پیش نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران و اختصاص ۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی این بانک تفاهمنامه‌ای ۶۰ میلیارد تومانی را منعقد کرد که برای ساخت و تکمیل مسکن روستایی اکنون در حال اجرا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار