کد خبر: 1008904
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خرید و تحویل سیلوها شود.

جواد وفابخش  در بازدید از مزارع گندم و پروژه ارتقاء امنیت غذایی در هشترود افزود: تاکنون چهار میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و ۹۳ درصد وجوه کشاورزان نیز پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه باید در تناوب گندم گیاهان علوفه ای نیز باید کاشته شود گفت: همچنین امسال ضریب خوداتکایی بالا خواهد بود و روند صعودی از ۵۸ درصد در سال ۷۹ به ۱۰۲.۵ درصد تا پایان سال گذشته ادامه خواهد داشت.
 وفابخش بابیان اینکه قیمت گندم هر سال در شهریور اعلام می شود افزود : ما پیشنهاد جدید خود را اعلام کرده و به دولت داده ایم و نتیجه نهایی قیمت گندم را دولت اعلام می کند و امیدواریم قیمت گندم تغییر کند.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی را حدود ۱۱ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود : در سال‌های گذشته حدود ۴۰۰ هزار هکتار از سطح زیرکشت محصولات آبی کاهش یافته اما افزایش تولید نشان می‌دهد بهره وری در سال‌های اخیر قابل قبول بوده است.
مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این بازدید گفت: از ۱۲۰ هزار هکتار مزارع هشترود، پیش بینی می شود ۱۵۰ هزار تن گندم در سالجاری برداشت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر