کد خبر: 1008859
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکنون مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان املاک شهرداری تهران جهت اختصاص به توسعه خطوط مترو تهران و سایر حوزه‌های حمل و نقل صورتجلسه شده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه توسعه خطوط مترو یکی از ضرورت‌های مهم برای پایتخت است، عنوان کرد: در نتیجه تمام بدنه شهرداری به همراه دولت باید با همکاری یکدیگر تحقق این امر مهم را میسر کنند.

وی افزود: خوشبختانه در چند ماه اخیر در حوزه تأمین منابع مالی اتفاقات خوبی رخ داده‌است. در حال حاضر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای به نتیجه رساندن اوراق مشارکت در حال پیگیری سه مسیر متفاوت است. معاون شهردار تهران در خصوص آخرین وضعیت اوراق مشارکت شرکت مترو از سال ۹۷ تا کنون این‌گونه توضیح داد: خوشبختانه پس از پیگیری‌های فراوان امیدواریم تا چند روز آتی اوراق مشارکت سال ۹۷ به حساب شرکت مترو واریز شود. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اوراق مشارکت سال ۹۸ شامل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: مبلغ یک هزار میلیارد تومان از این عدد متعلق به مترو تهران است که در حال رایزنی با بانک رفاه برای پذیرش ترهین و نیز عاملیت انتشار اوراق توسط این بانک هستیم. وی افزود: هفته گذشته این موضوع در بانک رفاه به تصویب رسید و پیگیری‌های لازم در این خصوص در جریان است.

هاشمی با اشاره به اینکه اوراق مشارکت سال ۹۹ مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: تا کنون اقدامی در این خصوص توسط دولت صورت نگرفته‌است، زیرا وزارت کشور در حال تفکیک و مشخص کردن سهم اتوبوسرانی و مترو از این عدد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به فرصت‌های خوبی که ساخت مجتمع‌های ایستگاهی و نیز زون‌های TOD (اختصاص درآمد‌های شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های مترو به توسعه خطوط) ایجاد می‌کند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمام مناطق شهرداری تهران همت و اراده کافی برای همکاری با شرکت مترو جهت تحقق این دو منبع درآمدی را دارند. مناف هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه غیر نقد نیز تلاش‌هایی برای تأمین منابع مالی صورت گرفته‌است، اظهار کرد: در صورتی که تنها ۵۰ درصد از مبلغ املاک غیر‌نقدی که شهرداری تهران قول آن را به معاونت حمل و نقل و ترافیک داده‌است، محقق شود نه‌تن‌ها تمام بدهی‌های متروی تهران تسویه می‌شود؛ بلکه روند توسعه خطوط با سرعت بیشتری پیش می‌رود، زیرا ما نیز معتقدیم هر چهار دستگاه TBM موجود در زیر زمین پایتخت به عنوان سرمایه‌های شهر باید فعال باشند. وی گفت: در حال حاضر دو دستگاه TBM در اسلامشهر و بخش توسعه جنوبی خط شش فعال است، یک دستگاه باید در خط ۱۰ به کار گرفته‌شود و یک دستگاه دیگر نیز باید در خطوط انشعابی فعالیت خود را آغاز کند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت مترو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی جهت آغاز خط ۱۰ انجام داده‌است، اظهار کرد: در حال حاضر مباحث مربوط به صندوق تأمین مالی به نتیجه نهایی نرسیده است، اما در صورتی که منابع مالی که شرح آن مطرح شد، محقق شود امکان ادامه عملیات اجرایی توسعه خطوط ۶، ۷ و ۴ و حتی آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ و خطوط انشعابی وجود دارد. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق ۲، ۵ و ۲۲ که در مسیر خط ۱۰ قرار دارند برای توسعه خط ۱۰ استفاده کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار