کد خبر: 1008789
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
آتش سوزی و انفجار در خیابان شریعتی تهران
لحظاتی پیش یکی از مصدومان منتقل شده به بیمارستان نیز فوت کرد و تعداد فوت شدگان این حادثه به ۱۹ نفر رسید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران، از فوت ۱۳ نفر در حادثه درمانگاه سینا اطهر خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی نماینده سازمان بهشت زهرا فوت این افراد تایید می‌شود.

به گفته صابریان این حادثه شش مصدوم داشت که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در ساعات پایانی شب گذشته  از اطفای آتش سوزی در کلینیک سینا خبر داد.

وی افزود: با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق‌های این کلینیک آغاز شده است.

جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد.

دادستان تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر گفت: در این حادثه تاکنون ۱۳ نفر از هموطنان فوت کردند و ۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.۱۰ نفر از این اجساد زن و ۳ نفر مرد هستند و این اجساد در حال انتقال به بهشت زهرا هستند.

القاصی مهر افزود: وضعیت محل حادثه آرام است و این صحنه در حال کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است، اما مشخص نیست علت واقعی چه بوده است.

ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی: تا ساعت ۰۰:۱۰ بامداد ۱۹ نفر از داخل ساختمان خارج شدند که فوت ۱۸ نفر قطعی است.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۰ در خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده (منطقه ۱) ساختمان آزمایشگاه پزشکی دچار انفجار شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: با توجه به حضور عوامل امدادی، محدودیت‌هایی در معابر اطراف اعمال شده است.

وی گفت: شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم. وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دقایق اولیه حادثه با حضور در محل حادثه بیمارستان سینا با اشاره به اینکه توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس علت وقوع حادثه در دست بررسی است، عنوان داشت:به محض وقوع حادثه عوامل پلیس راهور و پلیس پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و اقدامات لازم را در حوزه‌های ترافیکی، انتظامی بعمل آوردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل می‌باشد، گفت: در بررسی‌های اولیه علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام نموه اند که اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. اکیدا توصیه می‌شود مردم از حضور در محل حادثه خودداری تا یگان‌های امدادی سریعتر و بهتر بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.

رییس پلیس تهران: امکان خرابکاری صددرصد شایعه است

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفتگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت حریق در کلینیکی در نزدیکی میدان تجریش اظهار داشت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی ابن سینا آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد:بلافاصله بعد از وقوع آتش سوزی، آتش نشانی، پلیس، اورژانس و تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند، اما متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه ۱۹ نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.

وی گفت: هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که هم اکنون تیم‌هایی از آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند از حضور تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا این امکان وجود دارد که حادثه حریق خرابکاری باشد، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار