کد خبر: 1008758
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
رئیس‌جمهور امریکا با وضعی شکننده با بازیگران جمهوریخواه رایزنی کرده است
با نزدیک‌تر شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و افزایش فاصله آرا بین دونالد ترامپ و نامزد دموکرات‌ها، زمزمه‌هایی در حزب جمهوریخواه مبنی بر احتمال کناره‌گیری ترامپ از شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ به گوش می‌رسد. منابع جمهوریخواه کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر را دلیل کناره‌گیری احتمالی رئیس‌جمهور از انتخابات می‌دانند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تنها چهار ماه به برگزاری پنجاه‌ونهمین انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده، شرایط اجتماعی به ضرر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در جریان است؛ تحولاتی که ممکن است ترامپ را هم به رئیس‌جمهور یک دوره‌ای امریکا بدل کند. یک عضو حزب جمهوریخواه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: «چنانچه دونالد ترامپ به این باور برسد که هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد، احتمالاً از رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کنار می‌کشد». چارلز گاسپارینو، گزارشگر فاکس‌نیوز در یک سری پیام توئیتری نوشت که او با بازیگران اصلی در حزب جمهوریخواه درباره این مطلب صحبت کرده است. یکی از آن‌ها حالت ترامپ را شکننده توصیف کرد، چرا که فرصت‌های او برای دور دوم ریاست جمهوری به شدت در حال از دست رفتن است. یک منبع در حزب جمهوریخواه که خواسته نامش فاش نشود دو شنبه شب به فاکس‌نیوز گفت: «هنوز خیلی زود است، ولی اگر نظرسنجی‌ها از این بدتر شوند ممکن است شما سناریویی را شاهد باشید که او کناره‌گیری می‌کند». یک منبع دیگر نیز گفت: «من تا حالا چنین چیزی نشنیده‌ام، ولی شک دارم درست باشد. چیزی که اطمینان دارم این است که اگر او معتقد باشد راهی برای پیروزی ندارد، کناره‌گیری می‌کند.»

انتشار این گزارش در رسانه محبوب دونالد ترامپ با استناد به اظهارات تعدادی از نیرو‌های مطلع در حزب جمهوریخواه بوده است که نگران چشم‌انداز دومین حضور ترامپ در کاخ سفید در بحبوحه آمار‌های بسیار بد از نظرسنجی‌ها هستند. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در حال حاضر به طور میانگین در نظرسنجی‌های انتخاباتی ۱۲ درصد از ترامپ پیش افتاده است. ترامپ که تا چندی پیش مدعی پیروزی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری بود با توجه به شروع اعتراضات ضد نژادپرستی و عملکرد ضعیف دولتش در مقابله با ویروس کرونا محبوبیتش به شدت کاهش یافته، در روز‌های اخیر به احتمال شکست در انتخابات پیش‌رو اذعان کرده بود. در هفته‌های اخیر، ترامپ مواضع تندی علیه معترضان ضد نژادپرستی اتخاذ کرده و آن‌ها را به کشتار و سرکوب تهدید کرده است و همین مسئله بر شدت اعتراضات در سراسر امریکا افزوده است. همچنین افشای جزئیات کتاب جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید علیه سیاست‌های ترامپ، افکار عمومی را نسبت به او بدبین کرده است. با وجود اینکه نظرسنجی‌های انجام شده از کاهش میزان محبوبیت ترامپ حکایت دارد، اما ترامپ روز دو شنبه در پیامی به نتایج نظرسنجی‌های نیویورک‌تایمز و فاکس‌نیوز تاخت و آن‌ها را جعلی و شوخی توصیف کرد. حتی افراد نزدیک به ترامپ هم برای اینکه امید خود برای پیروزی در انتخابات را زنده نگه دارند، نتایج نظرسنجی‌ها را زیر سؤال برده‌اند. تیم مورتاگ، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ، روز دو شنبه به فاکس‌نیوز گفت: «همه می‌دانند نظرسنجی‌های رسانه‌ها همواره درباره ترامپ اشتباه است و هدف‌شان ارائه داستان‌های غیرواقعی است. اگر این نظرسنجی‌ها درست بود الان باید هیلاری کلینتون در کاخ سفید می‌بود». هرچند مردم امریکا از سیاست‌های اقتصادی و عملکرد ترامپ در عرصه سیاست خارجی ناراضی هستند، اما ترامپ بار‌ها مدعی شده که دولتش بهترین عملکرد را در بین رؤسای جمهور این کشور داشته است. در صورتی که ترامپ در ماه‌های آتی از کارزار انتخاباتی کنار بکشد، گزینه جدیدی از سوی جمهوریخواهان برای ادامه رقابت با جو بایدن در انتخابات معرفی خواهد شد و با توجه به کوتاه بودن زمان تبلیغات انتخاباتی، کار جمهوریخواهان برای ورود مجدد به کاخ سفید سخت‌تر خواهد شد. علاوه بر افکار عمومی، حتی برخی چهره‌های سرشناس حزب جمهوریخواه نیز مخالف ترامپ بوده و به طور علنی گفته‌اند که در انتخابات به او رأی نخواهند داد.

بی‌اعتمادی به ترامپ

با شیوع گسترده ویروس کرونا در امریکا، مردم این کشور نسبت به اقدامات دولت در مبارزه با این ویروس، بی اعتماد شده‌اند. نتایج یک نظرسنجی جدید که از سوی مؤسسه Pew انجام شد، نشان داد اکثر امریکایی‌ها به اطلاع‌رسانی نهاد موسوم به مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها درباره شیوع کروناویروس بیشترین و به سخنان دونالد ترامپ در مورد آن کمترین اعتماد را دارند. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، اکثر پاسخگویان این همه‌پرسی معادل ۶۴درصد گفتند: «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و دیگر سازمان‌های مسئول سلامت عمومی معمولاً در اکثر مواقع حقایقی درست را پیرامون بیماری کووید-۱۹ اعلام می‌کنند. تنها ۳۰ درصد همین نظر را درباره ترامپ و دولتش داشتند». همچنین ۵۳ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی عنوان کردند فرماندار ایالت آن‌ها یا دولت محلی این ایالت حقایقی درست را درباره کروناویروس اعلام می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار