کد خبر: 1008688
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
فرماندار سرخس عنوان کرد:
فرماندار سرخس گفت: ظرفیت تردد واگن‌های باری در مرز ریلی این شهرستان در شمال خراسان رضوی با کشور ترکمنستان به ۱۰۰ واگن در روز افزایش یافت.

محمدرضا رجبی مقدم افزود: با بازگشایی این مرز از ۲۹ خرداد ماه امسال روزانه ۳۰ واگن باری حامل کالای صادراتی به مقصد کشورهای آسیای مرکزی از سرخس وارد کشور ترکمنستان و همین تعداد واگن نیز وارد ایران می‌شد که این تعداد اکنون به ۵۰ واگن ورودی و ۵۰ واگن خروجی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ واگن حامل کالای صادراتی و ترانزیتی در مرز سرخس در انتظار ورود به خاک ترکمنستان و طی مسیر به مقاصد خود در پنج کشور آسیای مرکزی است که امیدواریم در روزهای آتی با افزایش ظرفیت تردد ریلی در این مرز، کالاهای صادراتی هر چه زودتر به مقاصد خود برسند.

۱۴ اسفند ماه ۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا مرز ریلی سرخس از سوی ترکمنستان بسته شد و پس از حدود سه ماه و نیم با حصول توافق دوجانبه و ایجاد تونل‌های ضدعفونی واگن‌های حمل کالا، تبادل تجاری در این مرز ریلی از سرگرفته شد.

سال گذشته معادل یک میلیون و ۳۲ هزار تن انواع کالا از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که بارگیری ۹۰۶ هزار تن از کل حجم این کالاها در استان خراسان رضوی انجام شد. ۶۷ درصد از کل اقلام صادراتی خراسان رضوی را سیمان و پس از آن مصالح ساختمانی از جمله مواد شیمیایی و شوینده تشکیل می‌دهد.

سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد از شمال و شرق با کشور جمهوری ترکمنستان هم مرز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار