کد خبر: 1008626
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
آمار‌ها از افت ماهانه معاملات مسکن در ۱۳منطقه از شهر تهران حکایت دارد و با اینکه خرید و فروش در ۹محدوده از جمله منطقه یک با رشد مواجه بوده، شاخص قیمت در نقاط پر تقاضا از رشد میانگین کل پایین‌تر بوده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، وضعیت بازار مسکن شهر تهران در خرداد ۱۳۹۹ از عقب‌نشینی متقاضیان واقعی و حتی نوسان‌گیران در مناطق پرتقاضا حکایت دارد. با اینکه شاخص کل رشد ۶/ ۱۱ درصدی ماهانه قیمت را به ثبت رسانده که طی هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است، رشد بالاتر از متوسط شهر در مناطقی اتفاق افتاده که اغلب از مناطق پرتقاضا محسوب نمی‌شوند.

از طرف دیگر منطقه یک که پیش از این رتبه نهم از نظر تعداد معاملات را به خود اختصاص می‌داد با دو پله ارتقا به رتبه هفتم رسید و برای دومین بار طی شش ماه گذشته با جهش قیمت مواجه شد. متوسط قیمت مسکن در شمالی‌ترین نقطه تهران در خرداد ۱۳۹۹ به عدد بی‌سابقه ۲ /۴۱ میلیون تومان در هر متر مربع رسید که رشد ۲۱درصدی نسبت به اردیبهشت امسال و افزایش ۵۳ درصدی نسبت به خرداد پارسال را نشان می‌داد. منطقه یک طی خرداد امسال رتبه اول در هر دو شاخص رشد ماهانه و سالانه را در بین مناطق شهر تهران از آن خود کرد. آخرین بار آذر۱۳۹۷ منطقه یک بالاترین میزان افزایش سالانه قیمت را به خود اختصاص داده بود و از آن زمان تاکنون پیشتازی تورم سالانه در مناطق جنوبی تهران به ویژه در مناطق ۹، ۱۰ و ۱۱ در گردش بوده است.

احتمال بروز نشانه‌های دریافت مالیات از خانه‌های خالی

جهش ۸/ ۲۱ درصدی ماهانه قیمت در منطقه یک پایتخت به دنبال رشد ۲۱درصدی معاملات در این محدوده اتفاق افتاده است؛ آن هم در شرایطی که معاملات در کل شهر تهران ۷/ ۴ درصد کاهش پیدا کرد. افزایش خرید و فروش مسکن در بالای شهر پس از آن اتفاق افتاد که دولت اعلام کرد، قصد دارد از تابستان امسال مالیات خانه‌های خالی را به اجرا بگذارد. ممکن است بخشی از واحد‌های کلید نخورده که تا پیش از این به دلیل امتناع مالکان از ارائه تخفیف فروش نرفته بود، فروخته شده باشد، بنابراین با توجه به اختلاف قیمت این واحد‌ها نسبت به آپارتمان‌های قدیمی در استطاعت متقاضیان واقعی و با لحاظ این پیش‌فرض که قبلاً معاملات منطقه بیشتر در واحد‌های ارزان قیمت‌تر انجام می‌شد، شاخص قیمت در گرانقیمت‌ترین منطقه شهر تهران به یک‌باره نسبت به ماه‌های گذشته جهش کرده است.
از طرف دیگر خرداد ۱۳۹۹ میانگین قیمت نسبت به ماه قبل در تمامی مناطق شهر تهران رشد کرد. در این بین منطقه ۲۰ با افزایش ۶/ ۵ درصد ماهانه کمترین رشد و منطقه یک با افزایش ۸/ ۲۱ درصد بالاترین میزان رشد ماهانه را به خود اختصاص دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار