کد خبر: 1008606
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی با انتقاد از نامه موسوی خوئینی‌ها به رهبری، آن را شروع زودهنگام فعالیت‌های انتخاباتی دانست. او در گفت‌وگویی گفته که «نمی شود گناه را به گردن هم بیندازیم... با این نامه و واکنش‌ها به آن مناظره‌های انتخاباتی یک سال زودتر شروع شده است.»

او افزوده که «الان زود است که مناظره‌های انتخاباتی شروع شود این اظهارات به ضرر یک فرد نیست بلکه دستاورد‌های نظام را زیر سؤال می‌برد. اگر مشکلی وجود داشته باشد همه باید پذیرفته و برای رفع آن تلاش کنند. طرح این مسائل از سوی آقای خوئینی‌ها آب به آسیاب دشمن ریختن و بازی کردن در زمین دشمن است.» هاشمی تأکید کرده که «همه در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئول هستیم و نگاشتن چنین نامه‌ای فرار از مسئولیت است.»

نامه سرگشاده موسوی خوئینی‌ها به رهبر انقلاب از سوی برخی اصلاح‌طلبان هم با واکنش منفی مواجه شده و آن‌ها صراحتاً علیه موسوی خوئینی‌ها موضع گرفته‌اند. موسوی خوئینی‌ها عموماً جرقه اردوکشی‌های خیابانی و ناآرامی‌های سیاسی را زده و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از دو جهت از این اتفاق ناراضی هستند؛ اول آنکه دولت آنان بر سرکار است و هر اعتراضی علیه دولت است و دوم اینکه تندروی‌ها می‌تواند همچون ماجرا‌های کوی دانشگاه در سال ۷۸ که بانی آن روزنامه موسوی خوئینی‌ها یعنی روزنامه سلام بود یا وقایع فتنه ۸۸، باز وجه اصلاح‌طلبان را به عنوان تندرو‌هایی حامی خشونت نشان دهد و از سویی به دلیل زیر سؤال بردن امنیت جامعه با برخورد از سوی حاکمیت مواجه شوند. این برای اصلاح‌طلبانی که در فکر انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق خوبی نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار