کد خبر: 1008599
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
جلسه دیدار تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اینکه تأمین ارز مورد نیاز کشور یکی از مهمترین اولویت‌های در دستور کار دولت است، گفت: دولت در تلاش است ارز مورد نیاز کشور را تأمین کند و انتظار داریم بخش خصوصی و صادرکنندگان کشور نیز بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور را به عنوان دغدغه ملی با جدیت دنبال کنند.

جهانگیری از بخش خصوصی و صادرکنندگان و واردکنندگان به عنوان خدمتگزاران کشور یاد کرد و با تأکید بر اینکه دولت اهتمام جدی دارد که از بخش خصوصی حمایت کند، افزود: باورم این است که بخش خصوصی باید به معنای واقعی محور اقتصاد کشور باشد و دولت نیز در تلاش است تا بخش خصوصی توانمند شود چرا که معتقدم هر چه بخش خصوصی توانمندتر باشد به نفع منافع ملی و توسعه کشور است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت نقش اتاق بازرگانی به عنوان حلقه وصل بخش خصوصی کشور با دولت خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی نماینده بخش خصوصی کشور است و انتظار داریم که ضمن گفتگو با بخش‌های مختلف دولت، راهکار‌های عملیاتی برای حل مشکلات پیش روی صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان کشور به دولت ارائه دهد.

جهانگیری با اشاره به برنامه ریزی آمریکایی‌ها برای فروپاشی اقتصاد ایران گفت: آمریکایی‌ها برنامه ریزی کرده بودند که با اعمال تحریم‌های سخت و هدفمند، اقتصاد کشور ما را دچار فروپاشی کنند، اما به فضل الهی و درنتیجه مقاومت ملت بزرگ ایران و همت همه مسئولان و بخش خصوصی این هدف آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: علاوه بر تحریم ها، شیوع بیماری کرونا هم که بر بسیاری از اقتصاد‌های مطرح و بزرگ دنیا ضربه اساسی وارد کرده است، به اقتصاد کشور ما هم آسیب زد، ولی اقتصاد ایران روی پای خود ایستاده و ان شاءالله بر مشکلات فائق خواهد شد و مهم این است که در این شرایط سخت همه ما تلاش کنیم که کشور با سرافرازی از این مرحله دشوار عبور کند.

جهانگیری از اتاق بازرگانی ایران خواست در جلسات خود با بانک مرکزی راهکار‌هایی را برای حل مشکلات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان، تدوین و هماهنگی‌های لازم را برای رفع موانع پیش رو انجام دهند.
در این جلسه رییس اتاق بازرگانی ایران نیز گزارشی از مشکلات و دغدغه‌های صادرکنندگان کشور ارائه کرد و گفت: صادرکنندگان حرفه‌ای و شناسنامه دار کشور همواره به تعهدات خود عمل کرده اند و ارز حاصل از صادرات آن‌ها به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی ایران دغدغه‌ها و مسایل پیش روی صادرکنندگان را مطرح و راهکار‌های پیشنهادی خود را برای حل این مسایل ارائه کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار