کد خبر: 1008499
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مذاکره مدیریت شهری با سپاه و ارتش برای باز کردن گره های کور عمرانی ؛
در جلسه مشترک شهردار، رییس شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان با فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان، تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،در جلسه دکتر نوروزی، شهردار اصفهان و علیرضا نصر رییس شورای شهر اصفهان با سردار فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان، در خصوص زمینه‌ همکاری‌های دو نهاد، به ویژه توسعه عمران سپاهان شهر، گفت و گو و تبادل نظر شد.

احمد رضایی، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در خصوص این جلسه و تفاهم‌نامه امضا شده حول سه محور مهم گفت: یکی از محورهای اصلی این تفاهم، تأمین پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز اراضی کوه صفه است. در طرح توسعه تصفیه آب، درصدد احداث مخازنی هستیم که با توسعه سیستم میکرودرم، پساب تصفیه شده قابل توجهی برای آبیاری اراضی سپاهان شهر حاصل شود.

وی گفت: در تفاهم‌نامه جدید تمدید تأمین پساب تا سال ۱۴۰۷ انجام و مقرر شد انتقال پساب از طریق توسعه خط سمت صفه و با عبور از اراضی سپاه ادامه پیدا کند. با انجام این اقدام در بخش‌هایی از اراضی سپاه فضای سبز طبق تفاهم‌نامه با استفاده از انشعاب، آبرسانی خواهد شد.   

وی ادامه داد: در حال حاضر پساب پس از تصفیه اولیه توسط جهاد خانه ‌سازی استان اصفهان و سپاه، به تصفیه‌ خانه ثانویه هدایت و تصفیه نهایی می‌شود که در طرح توسعه برای انعقاد و لخته‌ سازی در تصفیه آب، درصدد احداث مخازن جدید هستیم که اقدامات مربوط به انتخاب پیمانکار آن نیز انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به یک بانده بودن خیابان نظام واقع در شمال سپاهان شهر، تصریح کرد: در حال حاضر تردد خودروها در یک باند انجام می‌شود زیرا باند دوم خیابان نظام احداث نشده، از این رو طی مذاکرات انجام شده با سپاه صاحب‌الزمان (عج) و موافقت فرمانده سپاه مجوزهای لازم دریافت شده است. خیابان نظام نیاز به 17 هزار متر آزادسازی دارد.

 

*عملیات ساخت ادامه خیابان توحید آغاز می شود

وی در ادامه افزود: همچنین عملیات ساخت ادامه خیابان توحید به طول دو کیلومتر بعد از توافقاتی که در روزهای اخیر با ارتش داشتیم، آغاز می شود. 

رضایی با بیان اینکه ادامه خیابان توحید حدفاصل بلوار دانشگاه تا بزرگراه اقارب پرست است که با ارگان های مختلف مثل ارتش، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی برای املاک تعارض داریم، اظهار کرد: در گام نخست توافقات با ارتش انجام شده و فاز اول حدفاصل بلوار دانشگاه تا برج کبوتر در مرحله اجرا قرار می گیرد.  

وی ادامه داد: این طرح به گونه ای است که از کنار برج کبوتر مرداویج عبور می کند و برج را به عنوان یک المان شهری مورد طراحی و بازآفرینی قرار می دهیم.

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان افزود: عرض این خیابان 30 متر است و اقدامات مقدماتی برای عملیات عمرانی آغاز شده و به زودی طی تعاملاتی که با ارتش داشتیم این پروژه عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه طول ادامه خیابان توحید حدودا دو کیلومتر است، گفت: به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه، گزینه های مختلفی برای طراحی این خیابان مطرح شده است که در گام های بعدی مورد بررسی و دقیق سازی کارشناسی قرار می گیرد. 

رضایی اعتبار ادامه خیابان توحید را 5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قطعا این طرح به اعتبارات بیشتر نیاز دارد. اعتبارات این طرح سال گذشته در ردیف بودجه قرار گرفته اما با توجه به اینکه همه زمین های مورد نیاز این طرح در اراضی مختلفی قرار دارد تصمیم گیری راجع به آن صددرصد قطعی نبود و اختصاص 100 درصدی ردیف بودجه به لحاظ اینکه بودجه های شهرداری محدود و خواسته ها نامحدود است، کمی با احتیاط انجام شد.

وی افزود: با مصوباتی که از شورای شهر در خصوص اعتبارات پروژه ادامه خیابان توحید خواهیم گرفت ردیف ها را تامین می کنیم و کار را در سال جاری به انجام خواهیم رساند.

ادامه خیابان توحید به موازات خیابان هزار جریب ساخته می شود

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ادامه خیابان توحید، یکی از محورهای شمالی – جنوبی است که از محورهای جنوبی شهر امتداد پیدا کرده و به دانشگاه اصفهان منتهی می شود و ادامه کار در امتداد یکی از مسیرهای شریانی اصلی شهر است. همچنین این طرح به موازات بلوار شهدای صفه و خیابان هزار جریب است که با توجه به عرض خیابان شهدای صفه به خاطر ایمنی و شیب ها، نیاز به فضایی داشتیم تا بار ترافیکی شهر را جابجا کنیم.

رضایی بیان کرد: پروژه ادامه خیابان توحید در پیوستگی با یک سری از معابر دیگر شهر است که معابر هم طی سال های آینده آزادسازی و اجرایی می شود تا پیوستگی شبکه معابر محقق شود.

وی در مورد فاز دوم خیابان کمکی ارتش افزود: فاز اول خیابان کمکی ارتش حدفاصل بلوار شهدای صفه تا بیمارستان 577 ارتش طی سال گذشته با توافقاتی که انجام شد، آماده بهره برداری است و بعد از تامین روشنایی آن از سوی شرکت برق در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان با بیان اینکه توافقات فاز دوم خیابان کمکی ارتش حدفاصل بیمارستان 577 یا همان خیابان بهداری لشکر و بلوار جانبازان است را انجام دادیم و بخش جزئی توافقات باقی مانده است که طی توافق با ارتش، عملیات عمرانی آغاز می شود، افزود: طول این خیابان سه کیلومتر و عرض آن 60 متر است که در برخی مسیرها بیشتر هم می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه عبور این طرح در اراضی نظامی قرار گرفته کارهای مختلفی باید در این پروژه انجام شود؛ حفظ امنیت این نوع اراضی ضروری است اما مانعی برای اجرای پروژه نیست و طی توافقاتی که صورت گرفته این دو موضوع با هم پیش می رود. 

رضایی افزود: اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه حدود 10 میلیارد تومان است.

خیابان کمکی ارتش، بلوار جانبازان را از بن بست ترافیکی خارج می کند

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه یکی از لاین های ترافیکی در خیابان ارتش و بلوار کشاورز به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است، گفت: از سوی دیگر هم از سمت منطقه 13 و از زیرگذر 9 دی خطی که به ابتدای شهرک امیریه منتهی می شود، خیابان دکتر حسابی است، در این بخش هم خودروها بعد از رسیدن به بلوار جانبازان با بار ترافیکی روبرو می شوند و این نقطه مسدود می شود، از همین رو احداث فاز دوم خیابان کمکی ارتش می تواند این مشکل را برطرف کند.

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان افزود: به همین ترتیب در سه راه سیمین در زمان اوج تردد به شدت با بار ترافیک مواجه هستیم که پروژه خیالبان کمکی ارتش کمک می کند تا بار ترافیکی سه راه سیمین، خیابان ارتش و بلوار کشاورز را مدیریت کنیم و ترافیک به صورت موازی در این محورها حرکت کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر