کد خبر: 1008488
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نمایشگاه صنعت دام، طیورمطرح کرد:
دکتر شهرام موحدی گفت : در دوران شیوع کرونا همه محصولات کشاورزی و دامی در اختیار مردم قرار گرفت و این در حالی است که در بسیاری از کشورها کمبود اینگونه محصولات به شدت احساس می‌شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در آیین گشایش هجدهمین و دامپزشکی اصفهان مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت:با اشاره به تعویق برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: زمانی سازمان بهداشت جهانی شعار سال را 'یک دنیا و یک سلامتی' قرار داد اما این شعار برای مردم عام قابل فهم و دریافت نبود؛ شیوع ویروس کرونا نشان از حکمت انتخاب این شعار و نگاه درست سازمان بهداشت جهانی دارد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان داد سلامت همه مردم دنیا به هم مرتبط و متصل است، تصریح کرد: باید نگاهی به روند شیوع ویروس کرونا کرد که یک منشأ دامی داشت و این موضوع نشان داد، حوزه بیماری‌های زئونوز، بسیار مهم و قابل توجه است.

مدیرکل امور دامپزشکی استان با اشاره به اینکه خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ امر سختی بود، ادامه داد: ولی حالا مردم خطر شیوع یک بیماری دامی را حس کرده‌اند که می‌تواند منجر به یک پاندمی جهانی شود.

دکتر موحدی گفت: زمانی که کشور با کمبود لباس آزمایشگاهی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده روبه‌رو بود، کمبودی در حوزه مواد پروتئینی وجود نداشت.

وی ضمن تقدیر از زحمات تولیدکنندگان بخش دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی گفت: در زمان حاضر در استان اصفهان یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر تولید می‌شود که به اندازه ۱۴ استان کشور است و این در حالی است که توجهی به نخبگان این صنعت نمی‌شود.

دکتر موحدی با گلایه از عدم تخصیص تسهیلات مناسب به حوزه دام و طیور گفت: با اینکه بر اساس سخنان مسئولین، اقتصاد کشور مدیون بخش کشاورزی است، اما تسهیلات، همچنان به سمت و سوی دیگری می‌رود.

مدیرکل امور دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: در دوران شیوع کرونا همه محصولات کشاورزی و دامی در اختیار مردم قرار گرفت و این در حالی است که در بسیاری از کشورها، کمبود اینگونه محصولات به شدت احساس می‌شد.

شایان ذکر است ؛هجدهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دامپزشکی استان و تعدای از مسئولین استانی روز سه شنبه 3 تیر ماه  99 افتتاح گردید.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار