کد خبر: 1008483
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
رئیس حوزه هنری استان اصفهان:
دومین نشست همکاری مشترک حوزه هنری استان اصفهان با مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان روز گذشته در دفتر ریاست حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به  نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این نشست که با حضور دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان و حجه الاسلام سید مجید نبوی مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد مباحثی از جمله لزوم به روز آوری اطلاعات گذشته، ایجاد بستر مناسب برای ارائه آثار هنری فاخر، چگونگی و لزوم همکاری مشترک دو مجموعه بیان شد.

دکتر مهدی احمدی فر در این نشست گفت: حوزه هنری به دلیل ارتباط مستمر با هنر به ویژه هنر معاصر و همچنین پرداخت بیشتر هنرمندان به فرم نگران خالی شدن هنر از معنا است، لزوم آگاهی یافتن از داشته های گذشته هنری و اندیشه در خصوص آن در هنر معاصر به خوبی احساس می شود.

وی ادامه داد: اسلام و شیعه همیشه با مسائل روز پیش رفته و ارتقاء داشته و به روز بوده است، به همین دلیل با تکیه بر اصول آن می توان آثار به روزی ایجاد کرد. تولید آثار هنری که در گذشته ایجاد شده اند و تا به امروز مانده اند حکمتی در پشت خود داشته است اما متاسفانه اکنون نگاه حکمی به هنر و تولید اثر هنری نمی شود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به اهمیت کار در خصوص تاریخ شفاهی انقلاب، دفاع مقدس و اصفهان خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با همکاری مرکز قائیمه بسیاری از کتابهای خود را که با موضوعات تاریخ شفاهی ، انقلاب و دفاع مقدس هستند و مورد توجه مخاطبان قرارگرفته اند برای دسترسی آسان تر به صورت مجازی منتشر کنیم.

در ادامه حجه الاسلام سیدمجید نبوی مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان گفت: امیدواریم با حوزه هنری استان اصفهان همکاری نزدیکی داشته باشیم و قدمی برداریم که در نهایت نفعی برای مردم و رضایت اهل بیت دربرداشته باشد.

وی ادامه داد: مرکز قائمیه در واقع جمع آوری کننده دیتا است و آنچه مهم است این است که نسل امروز چگونه با دنیا ارتباط برقرار می کند و در واقع دنیای مجازی برای آنها همه چیز است. باید دید چرا نسل های امروز کارهایشان به ماندگاری نسل های گذشته نیست شاید علت این باشد که فرد همتش را بر روی یک کار نمی گذارد تا به نتیجه برسد.

حسین غزالی مدیر تولید آیتی مرکز قائمیه اصفهان ضمن معرفی این مرکز و بیان فعالیت های مختلف این مرکز گفت: به دلیل علاقه زیادی که به معرفی آثار تاریخی داشتیم در دهه هشتاد دانشنامه میدان امام و آثار تاریخی اصفهان ، دانشنامه گلستان شهدا و ... را تولید کردیم که با استقبال روبرو شد، ما با نیروی کم کارهای بسیاری انجام داده ایم ، ایجاد دیتاهای مجازی از اهداف ماست و با همکاری حوزه هنری استان اصفهان می توانیم بزرگترین دیتای ایرانی اسلامی را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از گذشته گستره فعالیت های فرهنگی در مرکز اصفهان مستقر بوده است و به اطراف اصفهان توجه نشده است خاطرنشان کرد: باید پوشش فعالیت های فرهنگی مان را در اطراف اصفهان نیز گسترش دهیم تا بتوانیم در پیشرفت فرهنگی آن مناطق نیز موثر باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد که تفاهم نامه همکاریهای مشترک این دو مرکز آماده و به امضای طرفین برسد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار