کد خبر: 1008207
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
برچسب «بی‌ثبات ساز» رئیس‌جمهور امریکا روی طرح دموکرات‌ها برای اصلاح ساختار پلیس
رئیس‌جمهور امریکا دوبار در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، وضعیت امنیتی امریکا را وخیم خوانده و گفته که ۲۰ شهر امریکا اوضاعی بدتر از افغانستان، هندوراس و همچنین گواتمالا دارند. دونالد ترامپ برای چندمین بار از احتمال شکست خوردن در انتخابات صحبت کرده و با لحنی که ناامیدی در آن مشخص است، گفته «همه آنچه که من انجام دادم به جهت کارم (وظیفه‌ام) بود.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  روز‌های چهار شنبه و پنج شنبه جمهوریخواهان دو لایحه موازی را برای اصلاح ساختار پلیس در مجلس نمایندگان و سنا به جریان انداختند که لایحه جمهوریخواهان در همان ابتدای کار به بن‌بست خورد و لایحه دوم را هم دونالد ترامپ وعده کرده که سد راه آن شود. جمهوریخواهان لایحه خود را که واکنشی به مرگ جورج فلوید است، از مجلس سنا به جریان انداختند که این لایحه رأی نیاورد. دموکرات‌ها این لایحه را نمادین خوانده و گفته‌اند که لایحه جمهوریخواهان یک واکنش «بی‌فایده و بی‌نتیجه» به وحشی‌گری پلیس امریکا است. جمهوریخواهان در عوض، روز پنج شنبه یک لایحه جایگزین در مجلس نمایندگان به جریان انداخته و آن را تصویب کردند. این لایحه با ۲۳۶ رأی موافق در برابر ۱۸۱ رأی مخالف به تصویب رسیده و دموکرات‌ها می‌گویند که در مقایسه با طرح نمادین جمهوریخواهان، شامل اصلاحاتی ملموس و عینی در قوانین و سیاست‌های پلیسی امریکا با هدف جلوگیری از سوء‌رفتار‌های سوء پلیس است، ولی دونالد ترامپ این لایحه را به معنی «تضعیف پلیس» خوانده و گفته که اجازه اجرایی شدن آن را نخواهد داد. ترامپ روز پنج شنبه بعد از ملاقات با رئیس‌جمهور لهستان در یک کنفرانس خبری با او شرکت کرد. او در پاسخ به خبرنگاری که درباره طرح پیشنهادی دموکرات‌ها درباره پلیس از او سؤال کرد، از لایحه هم‌حزبی‌های جمهوریخواه خود در این باره حمایت کرد و هدف لایحه پیشنهادی آن‌ها را «همکاری با جوامع مختلف و از جمله جامعه پلیس» خواند، ولی لایحه پیشنهادی دموکرات‌ها را باعث بی‌ثباتی و تضعیف پلیس خواند. ترامپ گفت که «دموکرات‌ها می‌خواهند پلیس ما را تضعیف کنند. آن‌ها می‌خواهند امنیت را در کشور ما از بین ببرند. آن‌ها می‌خواهند قدرت را از پلیس ما بگیرند. ما نمی‌توانیم اجازه این کار را بدهیم.» او به وضعیت دیترویت و شیکاگو اشاره کرد و گفت: «بسیاری از این شهر‌ها تحت کنترل دموکرات‌ها هستند. ۲۰شهر خطرناک تحت کنترل دموکرات‌ها هستند. برخی از شهر‌های ما از لحاظ نرخ جرائم بدتر از هندوراس و افغانستان هستند. این شهر‌ها در امریکا هستند و دموکرات‌ها آن‌ها را اداره می‌کنند. چپگرا‌های افراطی هدایت آن‌ها را در دست دارند.» رئیس‌جمهور امریکا تأکید کرد: «شما شاهد وضع موجود در سیاتل هستید. دموکرات‌ها خواهان تضعیف نیرو‌های حافظ قانون ما هستند. آن‌ها می‌خواهند بیشتر نیرو‌های حافظ قانون را منحل کنند. آن‌ها می‌خواهند پلیس ما را محو کنند. ما اجازه این کار را نمی‌دهیم. آن‌ها فلسفه متفاوتی دارند. آن‌ها خواهان مرز‌های باز هستند. آن‌ها خواهان ایجاد شهر‌های امن برای تبهکاران هستند، اما ما خواهان این موضوع نیستیم.» دونالد ترامپ دیروز هم در گفت‌وگویی جداگانه با فاکس‌نیوز، به اوضاع بی‌ثبات در شهر‌های مختلف امریکا اشاره کرد و گفت وضعیت امنیتی در شیکاگو بدتر از افغانستان است. ترامپ در این گفتگو می‌افزاید که وضعیت شهر‌های ما مثل دیترویت، اوکلند و بالتیمور خیلی بدتر از گواتمالا و هندوراس است. وی زندگی در این شهر‌ها را به زندگی در جهنم تشبیه کرده و می‌گوید که هفته گذشته در شیکاگو ۶۸ نفر به قتل رسیدند.

یأس ترامپ از انتخاب مجدد

ترامپ در بخش دیگری از گفتگو با فاکس‌نیوز برای دومین بار طی هفته‌های اخیر، احتمال شکست خوردن در انتخابات چهار ماه آینده در نوامبر را منتفی ندانست. شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره مصاحبه دیروز ترامپ نوشت: «به نظر می‌رسد که وی از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ امریکا دلسرد شده باشد.» ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز با وجود انتقاد و حمله به رقیب آتی انتخاباتی خود از حزب دموکرات پیش‌بینی کرد که بایدن برنده انتخابات پیش‌رو در امریکا باشد. او گفت: «فردی که قادر به حرف زدن نیست، قرار است رئیس‌جمهور شما شود، چرا که برخی از مردم شاید مرا دوست ندارند، همه آنچه که من انجام دادم به جهت کارم (وظیفه‌ام) بود.» تحلیل شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز روز چهارم تیرماه با پرداختن به نقشه ایالت‌های امریکا که کسب آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو تعیین‌کننده نامزد پیروز است، در گزارشی نوشت: تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از آن است که ترامپ شانس چندانی برای کسب حد نصاب ۲۷۰ آرای الکترال در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا ندارد و این چشم‌انداز برای وی «کاملاً کم‌فروغ» است. ترامپ حدود دو هفته قبل هم برای اولین بار گفته بود که در صورت شکست در انتخابات، حاضر است این ناکامی را بپذیرد. او در گفت‌وگویی با فاکس‌نیوز گفته بود: «اگر [در انتخابات]برنده نشوم، خب برنده نشده‌ام. می‌دانید، منظورم این است که کارم را ادامه می‌دهم و به چیزی‌های دیگر می‌پردازم.»‌نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان دیروز در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کند ترامپ در صورت شکست در انتخابات از قبول نتیجه امتناع خواهد کرد، این احتمال را که ترامپ نتیجه را نپذیرد، به کلی رد نکرد و گفت که بایستی برای چنین سناریویی آماده بود: «اینطور فکر نمی‌کنم. ولی من می‌گویم باید آماده بود. باید با اختلاف برنده شویم، چون [در غیر این صورت]او تلاش خواهد کرد صحت مسائل مختلف را زیر سؤال ببرد.»

رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود را «دیوانه» خطاب کرد و گفت: «او کارش را خوب انجام نمی‌داد. آدم باهوشی نبود. تیز نبود.»‌رئیس‌جمهور امریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: «او تنها کسی است که تا حالا دیده‌ام که حتی یک بار لبخند نزده. بهش گفتم، جان تو اصلاً لبخند می‌زنی؟ این مسئله خودش حرف‌های زیادی درباره یک آدم دارد.»

این فتنه‌انگیزی اوباش و اراذل است

صد‌ها نفر از ساکنان شهر چارلستون در کارولینای جنوبی برای تماشای از میان برداشتن مجسمه یکی از حامیان برده‌داری در امریکا، از مرکز شهر، تجمع کردند. مقامات محلی در چارلستون به اجماع به برداشتن مجسمه جان سی کالهون، معاون اسبق رئیس‌جمهور و از حامیان برده‌داری از میدانی در مرکز شهر رأی دادند. در زمان اجرای این مصوبه صد‌ها نفر از اهالی شهر برای دیدن این اتفاق تجمع کردند. برداشتن این مجسمه یکی از تازه‌ترین تدابیری است که پس از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهان در امریکا اتخاذ شده است. رئیس جمهور امریکا در واکنش به دومینوی سرنگونی مجسمه‌ها گفته که ما از پیش یک دستور اجرایی درباره بنا‌ها داشته‌ایم که بر اساس آن افراد آسیب زننده به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شوند: «ما می‌توانیم یک دستور اجرایی جدید تا پایان هفته داشته باشیم که قدرتمندتر باشد.» وی افزود: «ما قوانین قدرتمندی داریم و ۱۰ سال زندان زمانی طولانی است. به نظرم بسیاری از افرادی که به این مجسمه‌ها ضربه می‌زنند، نمی‌دانند که این مجسمه برای چه در اینجا قرار دارد.»‌ترامپ همچنین در توئیتی، فعالان جنبش اعتراضی ضد نژادپرستی را به «خیانت» به کشور و تهدید به «سوزاندن» امریکا کرد. رئیس‌جمهور امریکا نوشت: «رهبر جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» می‌گوید اگر امریکا چیزی که ما می‌خواهیم را به ما ندهد پس ما این نظام را سوزانده و جای آن را می‌گیریم. این خیانت است، فتنه انگیزی و شورش است.» نیوسام اخیراً در مصاحبه با فاکس‌نیوز تلاش کرد توضیحاتی را در خصوص فراخوانش برای «سوزاندن نظام امریکا» ارائه کند. نیوسام گفت: من گفتم اگر این کشور چیزی که ما می‌خواهیم را به ما ندهد پس ما نظام را سوزانده و آن را جایگزین می‌کنیم. درست است؟ من هم ممکن است واقعاً به دنبال سوزاندن نظام باشم و هم به صورت تمثیلی این حرف را مطرح کرده باشم. مسئله مربوط به تفسیر این حرف است. ترامپ در یک توئیت دیگر با «اوباش» خواندن معترضان امریکایی و اشاره به منطقه خودمختار آن‌ها در شهر سیاتل نوشت: کی قرار است این اوباش غارتگر و هرج و مرج طلب از به اصطلاح منطقه خودمختار خود در سیاتل بیرون بیایند؟ راه بیفتید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار