کد خبر: 1008115
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان :
سید محمدمهدی طباطبایی گفت: پیشگیری از جرم وفساد بسیار خوب است ولی مهم‌تر از پیشگیری تقویت قدرت بازدارندگی است که اگر این مسأله در ادارات و نهادها تقویت شود، مدیری که می‌خواهد تخلف کند، با بازدارنگی مواجعه می‌شود ودیگر تخلف وفسادی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به  نقل از روابط عمومی؛ رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه که به مناسبت شهادت سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید بهشتی ویاران باوفایش نامگذاری شده است، هفته باز خوانی حقوق بشر آمریکایی است با توجه به شعاری که غربی‌ها ومدعیان حقوق بشری  می‌دهند ودر دنیا چهره حقوق بشری به خود گرفته‌اند؛ اما در حادثه ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ چهره اصلی خود که یک تروریسم جهانی هستند را نشان دادند و در جهان هرجان خونی به ناحق ریخته می‌شود، نقش آمریکا و رژیم صهیونستی در آن آشکار است.

وی تصریح کرد: از دیگر دلایل بازخوانی حوادث هفتم تیرماه نقش موثر ولایت فقیه است که اگر این حادثه که منجر به شهادت نخبگان انقلاب و نظام اسلامی شد در هرجای دنیا اتفاق افتاده بود، آن انقلاب شکست خورده بود، ولی نقش رهبری و ولایت فقیه باعث شد که نظام وانقلاب اسلامی پایدار ومستحکم‌تر بماند واهداف عالیه خود را پیگیری کند.

طباطبایی به اندیشه‌های شهید بهشتی اشاره کرد وافزود: باید اندیشه‌های شهید بهشتی  به عنوان معمار دستگاه قضائی تبیین شود و نقشه راه دستگاه قضا وهمچنین دیگر دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر نقش بسیار برجسته‌ای درجامعه دارد که متاسفانه همه در این حوزه و همچنین در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده‌ایم؛ امروز آسیب‌ها را شناخته‌ایم و راه‌حل‌ها هم مشخص شده و اراده‌ای می‌خواهیم که با این آسیب‌ها مبارزه کنیم.

بازرس کل استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، واجتماعی بیشترین وسعت را برای ارتقاء و رشد داریم و به خاطر اینکه در موضوع نظارت و امربه معروف ونهی از منکر ضعیف عمل شده، مسیر درست را به آن‌ها جهت این رشد نشان نداده‌ایم؛ اگر بنییه اعتقادی واسلامی و همچنین روحیه جهادی در جامعه وخصوصا مدیران تقویت شود مطمئنا به رشد وارتقاء بالایی دست خواهیم یافت.

وی در پایان تصریح کرد: ما در سازمان بازرسی حوزه‌ای پرکار داریم؛ ولی از ظرفیت‌های محدودی برخودار هستیم که ما باید از ظرفیت مجمع امربه معروف ونهی از منکر استان و ناظرین در مبارزه با فساد وتخلفات استفاده کنیم ومطمئنا با همکاری همدیگر موفقیت‌های بسیار خوبی را خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه جواد استکی اظهار داشت: به فرموده امام صادق (ع) خانه‌ای در آن زندگی می‌کنیم و قبری هم که در پایان زندگی به آن خواهیم رفت بهشت است و خدواند ما را برای بهشتی شدن آفریده است، پس امر به معروف در جامعه یعنی هدایت مردم به بهشت و نهی از منکر جلوگیری از عذاب الهی است.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان داشت: شهید بهشتی یک ملت بود و امروز قوه‌قضائیه تحت تاثیر اندیشه ایشان وی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از یاران آن شهید بزرگوار است که دنیا تحت تاثیر نظرات ایشان است که باید بدانیم ما هرجا از حرف ولی چه در زمان حضرت امام‌خمینی و چه در این زمان عدول کردیم، آسیب‌های زیادی دیده‌ایم که امیدوارم بتوانیم سرباز خوبی برای ولی فقیه باشیم.

مردم با حضور رئیسی به مبارزه با فساد امیدوارتر شدند

وی به حضور حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: با حضور وی در قوه قضائیه امید روز افزونی در جامعه پیدا شد و مردم برای مبارزه با فساد امیدوارتر شدند که وظیفه همه این است که وی را یاری ودر مبارزه با فساد تلاش کنیم.

استکی به تقویت قدرت باز دارندگی اشاره وبیان داشت: پیشگیری از جرم وفساد بسیار خوب است ولی مهم‌تر از پیشگیری تقویت قدرت بازدارندگی است که اگر این مسأله در ادارات و نهادها تقویت شود، مدیری که می‌خواهد تخلف کند، با بازدارنگی مواجعه می‌شود ودیگر تخلف وفسادی صورت نخواهد گرفت.

رئیس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام کرده که زندگی هر کدام از این شهدا سرمشق والگوی یک زندگی موفق در جامعه است که بعضی از مدیران با فسادشان باعث ضربه به جامعه اسلامی شده ودشمن هم با تمرکز روی این فساد ا موجب دلسردی مردم می‌شوند؛ باید از شهدا الگو بگیریم که چگونه بیت‌المال را حفظ کنیم و در راه خودش هزینه کنیم.

وظیفه شرعی همه مبارزه با فساد است

وی در پایان به حفظ نظام وانقلاب اسلامی اشاره کرد و  بیان داشت: وظیفه شرعی همه ما مبارزه با فساد است و در این مبارزه باید تمام توان خود را انجام دهیم و این مبارزه بافساد برای حفظ نظام وتقویت انقلاب اسلامی بسیار موثر است.

در این جلسه حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده اظهار داشت: برای اولین بار تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بازرسی و مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان و ساز مان بازرسی منقعد وبه امضا رسید که ظرفیتی را فراهم کرده تا ناظرین مجمع در مبارزه با فساد به یاری سازمان بازرسی بیایند ودر فرآیند برنامه‌ها همکاری وهمیاری کنیم.

جانشین مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان افزود : مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر اصفهان ناظران آماده به کار دارد که همیشه در مبارزه با فساد در خط مقدم است وروش تعامل را بادستگاه‌ها و نهادهای مردمی را به عنوان یک اولویت در کار خود قرار داده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر